باورتان می شود زنان بیشتر از مردان خیانت می کنند؟ | دلیل خیانت زنان چیست؟

شاید وقتی صحبت از خیانت در رابطه‌ی عاطفی پیش آید، اولین احتمال، خیانت یک مرد به ذهن شما خطور کند. اما ظاهرا در سال های اخیر ورق برگشته است و آمارها نشان می دهند این باور که مردان بیشتر خیانت می کنند، یک کلیشه غلط است

باورتان می شود زنان بیشتر از مردان خیانت می کنند؟ | دلیل خیانت زنان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که زنان به ویژه در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۸ سال پیش که این برنامه دوستیابی چنین نظرسنجی را انجام داد، بیشتر احتمال دارد خیانت کنند. تقریباً هر ۱ نفر از سه زن (۳۱ درصد) در مطالعه حاضر اظهار داشتند که خیانت کرده اند. در سال ۲۰۱۲، این رقم تنها حدود یک نفر از هر پنج زن (۱۹ درصد) بود.

بیشتر زنان در ۳۰ سالگی خیانت می کنند

۳۹ درصد از زنانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، در ۳۰ سالگی به شریک زندگی خود خیانت کرده اند. زنان ۳۰ ساله و مردان ۶۰ تا ۶۹ ساله، گروه های سنی هستند که بیشترین احتمال خیانت را دارند.

افزایش اعتماد به نفس زنان حتی در مورد خیانت

لیزا فیشباخ، روانشناس می گوید: «زنان در چند دهه گذشته تغییرات زیادی در جامعه ایجاد کرده اند. پس از چندین دهه سکوت، اعتماد به نفس زنان حتی در مورد رابطه جنسی، افزایش یافته است. بنابراین زنان بیشتر از قبل به رابطه جنسی اهمیت می دهند.

آمار مردان خیانتکار چه تغییری کرده است؟

اما در مقایسه با نظرسنجی این پلتفرم در سال ۲۰۱۲، مردان بیشتر خیانت می کردند، حداقل این چیزی است که بیشتر آنها در نظرسنجی گفته اند. با این حال، آمار خیانت مردان به شدت زنان افزایش نیافته است. ۸ سال پیش، ۲۳ درصد از مردان به خیانت خود اعتراف کردند که اکنون به ۲۷ درصد رسیده است. در حال حاضر مردان به همان نسبت گذشته، یعنی حدود یک چهارمشان خیانت می کنند.

خیانت بخش جدایی ناپذیر روابط است!

مردان بیشتر از زنان وسوسه می شوند که خیانت کنند، حتی اگر به دنبال آن نباشند. وقتی از مردان پرسیده شد: «آیا تا به حال در یک رابطه متعهدانه خیانت کرده اید؟» تقریباً یک پنجم از مردان پاسخ دادند: «نه، اما وسوسه شده ام». به نظر می رسد دفعات خیانت مردان در یک رابطه بیشتر از زنان است. آنها بیشتر از زنان به افراد مختلف به طور همزمان خیانت می کنند. از سوی دیگر، زنان بیشتر احتمال دارد یک بار خیانت کنند.

اگرچه همه ما خیانتکاران را محکوم می کنیم، لیزا فیشباخ روانشناس می گوید: «خیانت همیشه بخشی جدایی ناپذیر از عشق خواهد بود.

زنان بیشتر به دلایل عاطفی به شریک زندگی خود خیانت می کنند

شایع ترین دلیل خیانت زنان که ۵۲ درصد آنها مطرح کرده اند این بود که «از رابطه خود ناراضی بودم»، ۳۳ در صد دیگر گفتند که «در رابطه ام خیلی کم به من توجه می شد» و بقیه به سادگی اعتراف کردند که «عاشق شده بودم».

بر اساس این نظرسنجی، سه دلیل اصلی خیانت مردان «جذابیت جدیدی داشت»: ۳۸ درصد، «از نظر جنسی مجذوب شدم»: ۳۲ درصد و سومین دلیل: «فرصتی خودبه‌خودی به وجود آمد». بسیار کلیشه ای، اما ظاهراً درست است: زنان به دلایل احساسی تمایل به خیانت دارند. مردان، به این دلیل که اغلب به صورت بسیار کوتاه مدت تسلیم تمایلات فیزیکی می شوند.

فیشباخ هر دو را تایید می کند. او می‌گوید: «احتمالاً به همین دلیل است که فرصت‌های خودبه‌خودی برای خیانت، یکی از انگیزه‌های اصلی مردان برای لغزش های مکرر است که بیشتر یک انگیزه است تا یک راه حل. وقتی صحبت از خیانت به میان می‌آید، زنان بیشتر در روابطی قرار می‌گیرند که در آن عاشق می‌شوند، احساس می‌کنند مورد علاقه هستند و از توجه لذت می‌برند.»

آیا ممکن است پس از خیانت رابطه ای ادامه یابد؟

لیزا فیشباخ می گوید: «پس از خیانت، تمایل چندانی به بازگشت به رابطه قدیمی وجود ندارد، زیرا سایه خیانت بر آن رابطه افتاده است. بهتر است در نظر داشته باشید که آیا می خواهید با طرف مقابل وارد یک رابطه جدید شوید و دقیقاً چگونه باید باشد.»

دو پیش نیاز برای این تصمیم وجود دارد که فیشباخ آن را ضروری می داند. اول اینکه شخص خیانتکار باید مسئولیت خیانت خود را بپذیرد و صمیمانه عذرخواهی کند. ثانیاً، فرد خیانت شده باید حاضر باشد که در آینده خود را قربانی نبیند و شریک زندگی خود را ببخشد. این روانشناس تاکید می کند که این دو پیش نیاز در صورت اتفاق افتادن تاثیرگذار هستند، اما بسیار زمان بر خواهد بود: «زیرا اعتماد باید رشد کند، به خصوص وقتی که نقض شده باشد.»

منبع: روزیاتو

دیدگاه خود را ارسال کنید