هزینه سفر اربعین برای زائران پیاده چقدر است؟ | کمترین هزینه ای که می توان کرد چقدر است؟

با نزدیک شدن به زمان پیاده روی اربعین ۱۴۰۲، بسیاری از زائران برای تامین هزینه سفر، به‌دنبال شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ هستند.

هزینه سفر اربعین برای زائران پیاده چقدر است؟ | کمترین هزینه ای که می توان کرد چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

چطور می‌توان وام اربعین ۱۴۰۲ را دریافت کرد؟ سود وام اربعین چند درصد است؟ نحوه پرداخت اقساط وام اربعین ۱۴۰۲ چگونه است؟ پاسخ این سوالات و بیشتر را در ادامه بخوانید. 

وام اربعین ۱۴۰۲ چقدر است و کی واریز میشود؟

وام اربعین ۱۴۰۲، مبلغ ۱۰ میلیون تومان است. متقاضیان دریافت وام اربعین امسال تا ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا با افتتاح حساب ویژه اربعین در بانک ملی، این تسهیلات را دریافت کنند. 

سود وام اربعین ۱۴۰۲، ۲۳ درصد و مهلت بازپرداخت آن ۶ ماه از زمان دریافت تسهیلات است؛ با این اوصاف در صورت دریافت این وام ۱۰ میلیونی، پس از ۶ ماه باید در مجموع ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان به بانک پرداخت کنید. 

همه چیز درباره وام اربعین ۱۴۰۲:

ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۲

شرط وام اربعین ۱۴۰۲ چیست؟

نحوه دریافت وام اربعین بانک ملی

مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲

اقساط وام اربعین چند ماهه است؟

وام اربعین ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟

پیگیری وام اربعین با کد ملی

نحوه پرداخت اقساط وام اربعین

ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۲

در سال‌های قبل متقاضیان دریافت وام اربعین باید به سامانه سماح مراجعه می‌کردند اما امسال، دولت برنامه‌ای برای اعطای وام اربعین به زائران ندارد و این کار را به بانک‌ها واگذار کرده است. 

از بین بانک‌ها نیز امسال تنها بانک ملی ایران به زائران اربعین وام می‌دهد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا در زمینه اعطای وام اربعین ۱۴۰۲ بانک رسالت تسهیلاتی ارائه می‌دهد یا خیر؟ باید بگوییم بانک رسالت، تسهیلات ویژه‌ای در قالب وام اربعین ۱۴۰۲ ندارد و امسال تنها بانک ملی وام اربعین را ارائه می‌دهد.

در ادامه با شرایط ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۲ بانک ملی آشنا خواهیم شد.

ثبت نام وام اربعین در سامانه سماح

امسال در دریافت وام اربعین سامانه سماح نقشی ندارد و تنها بانک ملی تسهیلات ویژه اربعین را ارائه می‌دهد؛ بنابراین سامانه سماح سایت وام اربعین نیست و باید از طریق بانک ملی دریافت وام اربعین را پیگیری کنید. در ادامه با نحوه دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ بانک ملی آشنا خواهیم شد. 

شرط وام اربعین ۱۴۰۲ چیست؟

مهم‌ترین شرط دریافت وام اربعین بانک ملی، این است که متقاضی نباید بدهی غیرجاری یا چک برگشتی داشته باشد. همچنین در هنگام افتتاح حساب برای دریافت وام اربعین، مشتری باید مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به‌عنوان ودیعه به حساب واریز کند و این مبلغ تا زمان اعطای وام نزد بانک باقی می‌ماند. طبق اعلام بانک ملی، همزمان با اعطای وام متقاضی می‌تواند مبلغ ودیعه را نیز برداشت کند. 

اما آیا وام اربعین بانک ملی ضامن میخواد؟ در وب‌سایت بانک ملی هیچ اشاره‌ای به معرفی ضامن برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ نشده و به‌نظر می‌رسد مبلغ ودیعه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نقش ضامن را در دریافت این تسهیلات دارد. 

اگر قصد دریافت وام دانشجویی اربعین ۱۴۰۲ را دارید باید بدانید طبق گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان تنها تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام وام پیاده روی اربعین فرصت دارند. همچنین تنها دانشجویان دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم و بهداشت که به‌‌صورت کاروانی و با مجوز شورای فرهنگی دانشگاه قصد حضور در پیاده‌ روی اربعین را دارند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند. 

مبلغ تسهیلات اعطایی صندوق رفاه وزارت علوم و صندوق رفاه وزارت بهداشت نیز متفاوت است؛ مبلغ وام اربعین دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم با توجه به دوری و نزدیکی استان‌ها فرق می‌‌کند و به استان‌های دور از مرز، هر نفر ۳ میلیون تومان و سایر استان‌ها ۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود اما میزان تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای هر دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، ۴ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است.

طبق اعلام معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، پرداخت وام دانشجویی پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ به‌صورت الکترونیکی خواهد بود و نیاز به مراجعه دانشجویان به شعب بانک نیست. بر این اساس دانشجو باید ابتدا با مراجعه به سامانه بانک‌های معرفی شده، حساب خود را افتتاح کرده و بعد از اینکه لیست دانشجویان به صندوق رفاه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ارائه شد، وام به حساب دانشجو واریز خواهد شد.

نحوه دریافت وام اربعین بانک ملی

متقاضیان دریافت وام اربعین بانک ملی می‌توانند برای دریافت این وام، هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند. 

در روش حضوری، متقاضی با مراجعه به شعب بانک ملی در سراسر کشور می‌تواند اقدام به افتتاح حساب ویژه طرح اربعین و دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ کند.

علاوه بر مراجعه حضوری، طبق اطلاعات وب‌سایت بانک ملی، متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران و ورود به سامانه بام، وارد بخش خدمات حساب شده و حساب خود را به‌صورت آنلاین افتتاح کند. در این بخش باید ابتدا گزینه افتتاح حساب  را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی نوع حساب، گزینه «کوتاه‌مدت زائرین اربعین حسینی» و سپس شعبه مد نظر برای دریافت وام را انتخاب کنید. حالا کافی است روی گزینه بررسی اطلاعات جهت افتتاح حساب کلیک کنید.

در مرحله بعد، پس از بررسی صحت اطلاعات، مطالعه قوانین و تایید توافقنامه، این سامانه اطلاعات تکمیلی حساب مشتری را اعلام می‌کند.

مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲

وام اربعین ۱۴۰۲ چقدر است؟ براساس اعلام بانک ملی، مبلغ وام اربعین امسال، ۱۰ میلیون تومان است. 

نرخ سود وام اربعین بانک ملی

سود وام اربعین ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد است. سال گذشته  وام اربعین، در قالب وام قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد اعلام شد اما امسال این وام در قالب عقد مرابحه ارائه شده و بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، سود آن ۲۳ درصد است.

اقساط وام اربعین چند ماهه است؟

طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت بانک ملی، متقاضیان دریافت وام اربعین می‌توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه از تاریخ دریافت تسهیلات، اقدام به بازپرداخت اقساط وام خود کنند. 

وام اربعین ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟

بررسی‌های کارشناسان رسانه قطبنما نشان می‌دهد، پس از ثبت‌نام و افتتاح حساب ویژه برای دریافت وام اربعین در بانک ملی، وجه وام اربعین از اول تا ۵ شهریور ۱۴۰۲  به‌حساب متقاضی واریز خواهد شد. 

پیگیری وام اربعین با کد ملی

سال گذشته متقاضیان دریافت وام اربعین با ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانستند تقاضای دریافت وام کرده و با کد ملی وام خود را پیگیری کنند اما امسال بانک ملی تسهیلات وام اربعین را ارائه می‌دهد و مبلغ این وام پس از افتتاح حساب ویژه طرح اربعین در این بانک، در صورت تایید توسط بانک، به‌طور خودکار از ۱ تا ۵ شهریور به حساب متقاضی واریز خواهد شد. 

نحوه پرداخت اقساط وام اربعین

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲، ۱۰ میلیون تومان است. با احتساب ۲۳ درصد سود و فرصت ۶ ماهه برای بازپرداخت وام از زمان دریافت تسهیلات، هر قسط وام اربعین ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان و سود کل وام مبلغ ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان است؛ این یعنی پس از ۶ ماه باید در مجموع ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان به بانک پرداخت کنید. 

اگر قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارید می‌توانید از این تسهیلات برای پرداخت هزینه سفر مثل خرید بلیط پرواز اربعین، بلیط اتوبوس اربعین، پرداخت بیمه اربعین، خرید ارز اربعین و دیگر هزینه‌های این سفر معنوی استفاده کنید. آیا تابه‌حال تجربه دریافت وام اربعین را داشته‌اید؟

دیدگاه خود را ارسال کنید