نابودی کره زمین با خداحافظی این جنگل ها | کره زمین تا چند سال دیگر نابود می شود

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی پیش‌بینی کرده است که جنگل‌های این کشور در آینده قابلیت جذب کربن خود را از دست خواهند داد.

نابودی کره زمین با خداحافظی این جنگل ها | کره زمین تا چند سال دیگر نابود می شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده است که جنگل‌های آمریکا در آینده به‌خاطر فجایع طبیعی نه‌تنها کمکی به کاهش گرمایش جهانی نخواهند کرد، بلکه می‌توانند باعث تشدید آن شوند. به‌علاوه، با افزایش سن درختان، این جنگل‌ها قابلیت جذب کربن را از دست می‌دهند.

گزارش وزارت کشاورزی ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌کند که توانایی جنگل‌های این کشور در جذب کربن پس از سال 2025 شیب نزولی پیدا می‌کند. درواقع این جنگل‌ها می‌توانند سالانه تا 100 میلیون تن کربن تولید کنند چون آلودگی ناشی از پوسیدگی آن‌ها از میزان جذب کربن توسط درختان بیشتر خواهد شد. این وزارتخانه می‌گوید جنگل‌ها احتمالاً تا سال 2070 به منبعی عظیم برای تولید کربن تبدیل می‌شوند.

جنگل‌های آمریکا درحال‌حاضر 11 درصد از آلودگی‌های کربنی این کشور، معادل 150 میلیون تن کربن سالانه را جذب می‌کنند. این گزارش می‌گوید با توجه به افت توان جنگل‌ها در جذب کربن، لازم است که تولید آلودگی‌ها هم به‌سرعت کاهش داده است.

باید برای کاهش تولید کربن فکری کرد

«لین رایلی»، مدیر ارشد علوم اقلیمی از بنیاد جنگل آمریکا که سازمانی غیرانتفاعی است و در تنظیم این گزارش نقشی نداشته، می‌گوید 10 درصد از آلودگی‌ها درواقع سهم بسیار بزرگی به‌حساب می‌آید. بنابراین تا زمانی که جنگل‌ها را در اختیار داریم باید به فکر کاهش سطح آلودگی‌ها باشیم.

گزارش وزارت کشاورزی آمریکا که به‌تازگی منتشر شده است، سطح منابع انرژی تجدیدپذیر در جنگل‌ها و زمین‌های توسعه‌نیافته در داخل ایالات‌متحده را بررسی می‌کند. ازدست‌دادن قابلیت جذب کربن در جنگل‌ها تا حدی متأثر از فجایعی مثل آتش‌سوزی‌ها، تورنادوها و طوفان‌هاست که با افزایش دما، تعداد و قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند. این فجایع موجب نابودی بخش‌های عظیمی از جنگل‌ها و تخریب اکوسیستم‌ها شده‌اند.

توسعه در حریم جنگل‌ها هم یکی از موضوعاتی است که این گزارش افزایش آن را پیش‌بینی کرده و اثری مشابه بر قابلیت جذب جنگل‌ها خواهد گذاشت. مسئله بعدی به افزایش سن درختان مربوط می‌شود که قابلیت جذب کربن را در آن‌ها پایین می‌آورد. جنگل‌های آمریکا به‌سرعت درحال پیرشدن هستند، بنابراین باید برای تعویض درختان پیر با درختان جوان‌تر خیلی زود دست‌به‌کار شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید