قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا امروز همه را ذوق زده کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا امروز همه را ذوق زده کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه ۳۰ مرداد – ۰۸:۳۰

عنوان نرخ قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲۲,۶۳۲,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳۰,۱۷۵,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۲۲,۳۳۰,۰۰۰

طلای دست دوم ۲۲,۳۳۰,۰۲۰

آبشده کمتر از کیلو ۹۸,۰۵۰,۰۰۰

مثقال طلا ۹۷,۹۷۰,۰۰۰

انس طلا ۱,۸۹۲.۰۷

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۲۷۷,۴۷۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۲۴۷,۸۸۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۱۴۷,۲۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۹۷,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۵۹,۳۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۶۰,۰۰۰,۰۰۰

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی ۵۸,۹۴۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۲۹,۸۵۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۳۸,۰۰۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۴۲,۷۲۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۳۲,۲۸۰,۰۰۰

قیمت طلا پس از کاهش شدید طی 4 هفته گذشته و در شرایطی که بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی آمریکا هستند، در روز دوشنبه افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر گردهمایی جکسون هال است که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در این همایش مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.18 درصد افزایش به 1892 دلار و 64 سنت رسید. انتظار می‌رود طلا در روزهای آینده در همین محدوده معامله شود، چون سرمایه‌گذاران قبل از برگزاری اجلاس جکسون هال محتاطانه عمل می‌کنند.

تورم بالا در آمریکا و گزارش مثبت در مورد بازار اشتغال این کشور ضربه سختی به قیمت طلا درهفته‌های اخیر زده است، چون بازارها پیش‌بینی می‌کنند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ادامه داشته باشد.

گزارش اجلاس ماه ژوئیه فدرال رزرو نشان داد بیشتر سیاستمداران آمریکا حامی بالا ماندن نرخ بهره جهت مهار تورم هستند.

ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با پیش بینی افزایش نرخ بهره بالا رفته و به قیمت طلا و سایر سرمایه‌های غیر سود آسیب رسانده است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. تاجران طی یک سال گذشته دلار را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن ترجیح داده‌اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.69 درصد افزایش به 23 دلار و 22 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد افزایش 916 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

قیمت انس جهانی طلا از سال 2013 روند صعودی را طی کرده است. در بازه 3 ساله اخیر، شاهد نوسان قیمت در بازه 1650 - 2050 دلاری برای این فلز گران‌بها بوده‌ایم.

بنابر موج شماری الیوت، قیمت در حال ساخت موج E از 5 موجی اصلاحی ABCDE است که می‌تواند پایان موج 4 بزرگ باشد. در صورت خروج قیمت از تراکم به سمت بالا می‌توان هدف اول 2400 دلار را برای آن در نظر گرفت.

تایم روزانه (D):

در بازه زمانی کوتاه مدت قیمت انس جهانی روند نزولی دارد. با توجه به الگوی سقف دوقلو و گذر از هدف اول اصلاحی که محدوده 1910 دلار بوده است، هدف دوم اصلاح را محدوده 1850 دلار می‌توان بیان کرد.

استراتژی اول:نوسانگیری در بازه قیمتی ترسیمی است و هرچه قیمت به محدوده 1650 دلاری نزدیک شود این فلز گران‌بها خریدنی‌تر خواهد بود.

استراتژی دوم: با شکست محدوده 2050 و تثبیت بر فراز آن با هدف اولیه 2400 می‌توان وارد معامله خرید شد.

با توجه به تحلیل شاخص دلار و احتمال افزایش آن، پیش‌بینی می‌شود روند نزولی کوتاه‌مدت در طلای جهانی ادامه دار باشد و نباید برای خرید عجله کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید