88 نفر طی مصرف مواد شیمیایی جان باختند!

اداره مبارزه با جرائم در انگلیس اعلام کرد که در حال تحقیق درباره مرگ ۸۸ نفر در این کشور است که از سایت‌های اینترنتی کانادایی یک ماده‌ شیمیایی با قابلیت استفاده برای خودکشی خریداری کرده بودند.

88 نفر طی مصرف مواد شیمیایی جان باختند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 اداره مبارزه با جرائم در انگلیس در ماه آوریل اطلاعاتی دریافت کرد که نشان می‌داد چند نفر از سایت‌های اینترنتی کانادا ماده‌ای شیمیایی خریداری کرده‌اند. 

بررسی‌های بیشتر نشان داد که در مجموع ۲۳۲ نفر در بازه‌ زمانی دو ساله این ماده شیمیایی را از سایت‌های اینترنتی در کانادا تهیه کرده بودند و از این تعداد ۸۸ نفر اکنون دیگر در قید حیات نیستند. 

اداره مبارزه با جرائم در انگلیس تاکید کرده که در مقطع کنونی هنوز ارتباط بین مرگ این افراد و ماده شیمیایی خریداری‌شده ثابت نشده است.

مقام‌های کانادا ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) یک مرد ۵۷ ساله را به اتهام «مشاوره و کمک به خودکشی» بازداشت کرده بودند. فرد مظنون که «کنت لاو» نام دارد، متهم است که به دو نفر برای خودکشی «مشاوره و کمک» ارائه کرده بود.

به گفته پلیس کانادا این مرد همچنین متهم است که از چند سایت اینترنتی برای «پخش و تبلیغ» ماده‌ای شیمیایی استفاده کرده بود. بنا بر اعلام پلیس کانادا، مصرف مقدار مشخصی از این ماده شیمیایی باعث کاهش اکسیژن خون، تنگی نفس و مرگ می‌شود. 

مقام‌های کانادا بر این باور هستند که این متهم دستکم ۱۲۰۰ بسته پستی به بیش از ۴۰ کشور جهان فرستاده بود. با این حال مشخص نیست که چه تعداد از این بسته‌ها حاوی ماده شیمیایی مورد نظر بوده است. 

بنابر اعلام رسانه‌های انگلیسی در حال حاضر تحقیق‌های دیگری در همین زمینه در چند کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، استرالیا و نیوزیلند در جریان است.

دیدگاه خود را ارسال کنید