بازار بورس | بازار بورس ایران

پیش بینی بازار بورس فردا 8 شهریور | بازار بورس فردا چه وضعیتی دارد؟

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز در بازار سرمایه با رشد تقریباً ضعیفی همراه شد و به محدوده 2.1 میلیون واحدی رسید.

پیش بینی بازار بورس فردا 8 شهریور | بازار بورس فردا چه وضعیتی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بازار بورس مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. این بازار بورس می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. در بازار بورس دارایی‌های فیزیکی مانند خانه، زمین، خودرو و… هستند. در طرف مقابل، دارایی‌های غیرفیزیکی اسنادی مانند سهام، حق تقدم سهام، گواهی و اوراق مشارکت را در بازار بورس بر می‌گیرند. در ادامه با اخبار بازار بورس آشنا می شوید.

 به نقل از اکوایران، در طول هفته‌های گذشته بازارساز با حمایت از نمادهای شاخص ساز از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد؛ اما نمادهای کوچک و ضعیف بازار با افت‌های شدیدی همراه شدند و هنوز تعداد زیادی از آنها نتوانسته‌اند با رشدهای اخیر بازار افت‌های مردادماه را جبران کنند.

 ارزش معاملات امروز به رقم 6 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار نیز در محدوده‌های نزدیکی به 7 هزار و 360 همتی ایستاده بود نمادهای تأثیرگذار مثبت روز جاری نمادهای  فملی  پارسیان تاپیکو و نماد شپدیس بود.

 در مورد خبرهایی امروز باید این طور گفت که روزنامه دنیای اقتصاد عنوان کرده است که باتوجه‌به ظرفیت جذب نشده خودروسازان برای ۳ درصد باقیمانده (افراد متقاضیان مرحله دوم) که خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، ضمن حفظ اولویت امکان انتخاب خودروی جدید از امروز ۷ شهریورماه فراهم شده است.

همچنین گروسی اعلام کرده است ایران هیچ سلاح هسته‌ای ندارد! و مکرون نیز گفته که می‌خواهیم به توافق هسته‌ای با ایران بازگردیم. این دو خبری است که موردتوجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته بود؛ اما خبر دیگر این که رئیس‌جمهور امروز در نشست خبری حضور یافت و در مورد حفظ ارزش پول ملی صحبت کرد و اعلام کرد اولویت ما حفظ ارزش پول ملی است و ارزش پول ملی باید روزبه‌روز افزایش پیدا کند. تمام تلاش دولت این است که  ارزش پول ملی  روزبه‌روز افزایش یابد. ثبات در بازار و ثبات در قیمت‌ها دستور کار جدی دولت است که کنایه اهالی بازار به ثبات در بازار سرمایه در فضای مجازی جالب‌توجه بود.

 می‌توان گفت که بازار امروز نسبت به یکی دو روز گذشته از شور و حال خرید افتاده است و شاید دلیل آن توجه بازار به صحبت‌های رئیس‌جمهور در نشست خبری بود.

 خاندوزی نیز در مورد خبر خوشی که برای اهالی بازار داشته اعلام کرده که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها به همان فرمول سابق برگشت با رعایت سقف قیمت، سقف قیمت هم ملاک نرخ صادراتی گاز ایران است و روز گذشته، وزیر اقتصاد از تعیین نرخ خوراک بر اساس فرمول تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

بازار بورس

بازار بورس

بورس مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد را لمس کرد

 در معاملات روز سه‌شنبه هفتم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 904 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 95 هزار و 73 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و 873 واحدی در رقم 707 هزار و 10 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افت 5 واحدی به رقم 26 هزار و 272 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 26 واحد به سطح 127 هزار و 685 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، پارسان و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، شستا و شبندر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، صبا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و شهر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 810 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 814 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 96 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 83 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 284 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 6 درصدی به 414 میلیارد تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید