حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پرداخت ماهانه حقوق بازنشستگان مکملی از این ماه | حقوق بازنشستگان جدید چقدر است؟

نماینده مردم نهبندان از پیشنهاد خود برای همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور خبر داد.

 پرداخت ماهانه حقوق بازنشستگان مکملی از این ماه | حقوق بازنشستگان جدید چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه ضمن تاکید بر همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت:در برنامه ششم توسعه کل کشور اشاره کلی به موضوع همسان سازی بازنشستگان شده بود و متاسفانه متن نوشته شده مبهم و غیر شفاف بود و جا برای اجرایی نکردن آن از سوی دولت وجود داشت.

وی افزود: به دلیل مبهم بودن این بند از لایحه برنامه ششم توسعه قابلیت پیگیری نداشت و از منظر نظارتی اگر مجلس می‌خواست که ورود کند چنین امکانی وجود نداشت؛ چرا که متن قانون گویا نبود و تکلیف درستی برای دولت ایجاد نکرده بود به همین دلیل قابلیت نظارت و پیگیری را نداشت.

نماینده نوبندان و سربیشه یادآور شد: علاوه بر این در انتهای دوره دولت قبل نیز لایحه‌ای به مجلس برای دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تدوین و به مجلس ارسال شد اما با عوض شدن دولت، این لایحه را از مجلس پس گرفت و عملا موضوع دائمی شدن همسان سازی به نوعی از چرخه پیگیری خارج شد.

نخعی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه که در روزهای آتی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد، ظرفیت خوبی است تا همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به دولت تکلیف شود، گفت:با توجه به اینکه همسان سازی بار مالی دارد لذا باید برای این کار قانون تدوین شود و تکلیفی ایجاد کنیم تا دولت بر اساس آن مصوبه موضوع دائمی شدن همسان سازی را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه بنده قطعا این پیشنهاد همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم را در جلسه علنی و  در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم مطرح خواهم کرد که امیدوارم مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا این پیشنهاد مانند ماده 30 برنامه ششم متن مبهمی نباشد بلکه شفاف  و دقیق باشد و منابع برای اجرای آن نیز تامین و به دولت تکلیف کنیم که ان‌شالله همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت دائمی اجرایی شود و این مسئله یک بار برای همیشه در کشور تعیین تکلیف شود.

نخعی گفت: در صورتی که در برنامه هفتم دولت را مکلف به همسان سازی دائمی بازنشستگان لشکری و کشوری کنیم، دولت هم می‌تواند بر اساس آن لایحه‌ای را تدوین و به مجلس بدهد و یا اگر تمام موارد به صورت درست و دقیق در لایحه برنامه هفتم آورده شود ، تنها یک آیین‌نامه اجرایی برای همسان سازی تدوین کند و همان متن برنامه هفتم را اجرایی کند تا مشکلات این قشر مرتفع شود.

 پرداخت ماهانه حقوق مکملی برای بازنشستگان از این ماه 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دریافت حقوقی مکملی بازنشستگان به صورت ماهانه و سنواتی توضیح داد.سید صولت مرتضوی آیین رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: امروز دیداری را با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در این دیدار رهبر معظم انقلاب توصیفاتی را از اقدامات دولت داشتند که در تاریخ بی‌نظیر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند از این دولت علاوه بر حمایت و تایید، به دنبال تمجید هستم که در این راستا در ۸ سرفصل، سربازان نظام جمهوری اسلامی و خادمین ملت را مورد تمجید قرار دادند و تذکرات مفید را ارائه کردند. وی با اشاره به افزایش نرخ امید به زندگی در ایران، ادامه داد: متوسط نرخ امید به زندگی در ابتدای پیروزی انقلاب بین ۵۲ تا ۵۳ بوده است. کار بزرگی که این نظام با خدمات درمانی و رفاهی انجام داد، سبب افزایش نرخ امید به زندگی در ایران شد که این عدد بر اساس گزارش‌های تمامی مراکز رسمی داخلی و خارجی از جمله سازمان بهداشت جهانی به ٧۸ رسیده است.

مرتضوی بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی که صندوق‌هایی بین نسلی هستند، یک تضمین حداقلی را برای تداوم زندگی آبرومندانه فراهم کرده است، اما این اقدام کافی نیست به سبب آنکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مراودات زیاد است و هزینه‌ها بالاست؛ بنابراین لازم است تا کار مناسبی برای این امر انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه قانون‌گذار برای این امر، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را در نظر گرفته و افراد می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از سود آن بهره‌مند شوند. هرچه قدر شخص سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از آن بهره ببرد. اشخاص پس از بازنشستگی هم می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و وارثان نیز می‌توانند از آن بهره گیرند. وی بیان داشت: بازنشستگان می‌توانند در سود سرمایه مشارکت داشته باشند؛ همچنین علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی یک حقوقی مکملی را به صورت ماهانه و سنواتی دریافت کنند.

میرهاشم موسوی در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه متمرکز برای وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کرده‌ بودند و اواخر هفته آینده این وام بصورت قرعه‌کشی به ۴۰ هزار نفر از این بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس‌جمهور در تامین‌اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه بخش‌ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور خاطرنشان‌کرد: در راستای توسعه خدمات درمانی در حال حاضر بیش از ۱۳۳ پروژه درمانی در کشور در حال اجرا است که حدود هفت پروژه آن مربوط به استان گلستان خواهدبود.

دیدگاه خود را ارسال کنید