بازار بورس | بازار بورس ایران

وضعیت و پیش بینی بازار بورس امروز شنبه | بازار بورس سبز پوش شد

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز سه‌شنبه بورس تهران برای دهمین روز متوالی صعود کرد.

وضعیت و پیش بینی بازار بورس امروز شنبه | بازار بورس سبز پوش شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بازار بورس مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. این بازار بورس می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. در بازار بورس دارایی‌های فیزیکی مانند خانه، زمین، خودرو و… هستند. در طرف مقابل، دارایی‌های غیرفیزیکی اسنادی مانند سهام، حق تقدم سهام، گواهی و اوراق مشارکت را در بازار بورس بر می‌گیرند. در ادامه با اخبار بازار بورس آشنا می شوید.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۸ شهریور- به روند بازار سهام در روز سه‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۱۴ هزار و ۸۳۹ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۵ هزار و ۵۷۸ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس ۲۰۵ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۶۲ واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۴۱۲ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۹۹ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت داروسازی کوثر (دکوثر)، شرکت نیروترانس (بنیرو) و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت شرکت ریل پرداز سیر (حریل) و شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سیلام (شرکت سیمان ایلام)، شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت فروسیلیسیم خمین (فروسیل) و شرکت سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۹۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۲۸۷ میلیارد تومان رسید

پیش بینی بورس امروز

روز سه‌شنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی صعود کرد، اما پس از آن کم و بیش روند نزولی داشت.

در نیمه دوم معاملات عرضه رشد کرد و همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۱۱۸ میلیارد تومان بودیم. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نماد‌های وتجارت، شستا، فملی، شپدیس، وبصادر، شبریز و شتران بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۵ درصدی نسبت به روز قبل به ۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نماد‌های جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند؛ بنابراین شاخص به صعود ادامه داد و از سطح مقاومت ۲.۱ میلیونی که تحلیلگران تکنیکی از آن یاد می‌کردند فاصله گرفت. با این حال روند نیمه دوم معاملات سه‌شنبه حاکی از رشد عرضه در بازار بود. اگر این روند امروز نیز ادامه یابد می‌تواند مانع تداوم رشد شاخص‌ها شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید