نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

رشته پلو با خرما رو اینجوری درست میکنن | نکات آشپزی مخصوص رشته پلو با خرما

رشته پلو با خرما رو اینجوری درست میکنن | نکات آشپزی مخصوص رشته پلو با خرما
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت بازار بورس همراه باشید.

غذا های اصیل ایرانی ها بسیار خوشمزه هستند و یا این قرار است با رشته و خرما و کشمش تهیه شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی یکی از گزینه های بسیار خوب است و شما می توانید از مرغ ریش شده یا مرغ تکه ای استفاده کنید و یا اگر می خواهید سریع تر آن را تهیه کنید از گوشت قلقلی نیز می توانید استفاده کنید. 

مواد لازم

سینه مرغ ۱/۲ عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

برنج ۳ پیمانه

رشته پلویی به مقدار دلخواه

زرشک ۱  ق غذا خوری

خرما ۱۰ عدد

زعفران به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچبه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه داخل قابلمه بریزید و روی مواد آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و بگذارید تا خنک شود.

رشته پلو خرما 

مرحله دوم: پخت برنج

در ادامه باید برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد باید رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از نرم شدن رشته پلویی آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و پلو را به همراه کمی دارچین بریزید و در انتها خرما های شسته شده را روی آن قرار دهید و دم بگذارید.

مرحله سوم: تفت دادن کشمش

در ادامه باید یک پیاز ریز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد کشمش را که از قبل خیس کردید به همراه کمی کره تفت دهید تا پفکی شود و بعد زرشک را اضافه کنید و تفت دهید و این مخلوط را کنار قرار دهید.

دیدگاه خود را ارسال کنید