قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

پیش بینی عجیب از افزایش قیمت دلار | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار طی روزهای گذشته نوسانات اندکی را تجربه کرده است و امروز ثبات چند روزه شاهد افزایش قیمت دلار در بازار ارز بودیم.

پیش بینی عجیب از افزایش قیمت دلار | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

صعود قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان

کارشناسان اقتصادی معتقدند که ثبات ایجاد شده در قیمت دلار تنها به دلیل گفتار درمانی‌ها و انتشار خبرهایی درباره آزادسازی منابع ارزی است و اگر مقاومت دلار بشکند و به مرز ۵۰ هزار تومان برسد بار دگیر شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود. سوداگران و دلالان بازار ارز با توجه به وضعیتی که برای دلار ایجاد شده است، بیش از گذشته از ورود به این بازار هراس دارند و در انتظار جرقه‌ای از قیمت دلار هستند تا همچون گذشته وارد بازار ارز شوند. 

پاییز و زمستان شاهد رشد قیمت‌ دلار خواهیم بود

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار ارز و قیمت دلار اظهار کرد: آزادسازی منابع ارزی کشور که اخیرا دارد صورت می‌گیرد تاثیر بسزایی در قیمت دلار و ثبات نسبی آن داشته است و آزادسازی منابع بیشتر و ورود آن به کشور می‌تواند نقش مهمی در آینده بازار ارز داشته باشد؛ البته این موضوع نیز حائز اهمیت است که این منابع چگونه و صرف کدام بازار شود.

نصیری افزود: بازار ارز نوساناتی دارد که طبیعی است  و باتوجه به عوامل تاثیر گذار در قیمت دلار پیش بینی می شود در پاییز و زمستان شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تصمیمات دولت مؤثرترین عامل در بازار ارز است، گفت: تصمیم گیری درباره بنزین نیز می‌تواند در بازار ارز تاثیر گذار باشد، بنابراین فعالان بازار سرمایه برای سرمایه گذاری باید نکات بازار سرمایه را در نظر بگیرند.

نصیری تصریح کرد: آنچه که برای اقتصاد کشور مهم است نوسانات نیست بلکه مهم است که چجوری از بازار سرمایه برای آینده کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تا به امروز توانسته است قیمت دلار را کنترل کند، گفت: چند نرخی بودن ارز آسیب زیادی به اقتصاد کشور زده و سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود، بنابراین دولت باید برای تک نرخی شدن ارز تلاش خود را بکند تا بازار سرمایه بتواند رشد کند.

قیمت دلار در سال جاری به کجا خواهد رسید؟

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در این باره اظهار کرد: آزاد شدن منابع ارزی ایران سبب افزایش ارز در کشور شده است و با توجه به اینکه بانک مرکزی به دنبال ثبات نرخ ارز است و پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت دلار در سال جاری حداکثر به ۵۳ و حداقل به ۴۷ هزار تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه همچنان تورم در کشور وجود دارد، گفت: اوضاع درآمدی دولت بهتر شده است و به دنبال آن نیز وضعیت بازار ارز رو به بهبودی است که با ادامه روند فعلی بازار ارز به آرامش بیشتری نیز خواهد رسید. 

صفاری در پاسخ به این سوال که کدام بازار در وضعیت فعلی برای سرمایه گذاری بهتر است،‌گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در بورس بهترین روش برای سرمایه گذاری است، زیرا بورس در ۳ سال گذشته جامانده است و پیش‌بینی‌ می‌شود که ۵۰ درصد مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بعد از بازار بورس، خرید سکه و طلا نیز برای سرمایه گذاری مناسب است. توصیه می شود سرمایه گذاران برای سوددهی بیشتر به سراغ خرید شمش طلا بروند که حباب هم نداشته باشد.

قیمت دلار نسبت به روز گذشته حدود 200 تومان افزایش داشت و به 49 هزار و 750 تومان رسید. حالا بازار منتظر واکنش امروز بازار است تا ببیند اخبار جدید سیاسی چه تاثیری بر قیمت دلار دارد.

افزایش قیمت دلار در حالی بود که قیمت یورو هم امروز افزایش 400 تومانی ثبت کرد. قیمت یورو روز گذشته 53 هزار و 50 تومان بود. اما امروز در بازار آزاد به 53 هزار ئ 500 تومان رسیده است. اما علت افزایش قیمت ارز در بازار چیست؟

دو روز پیش نشست شورای حکام برگزار شد. اگرچه خوشبختانه در این نشست قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشد، اما برخی معتقدند بیانیه صادر شده توسط کشورهای اروپایی تاثیر خود را در بازار دلار گذاشته است.

در این بیانیه، سه کشور اروپایی ابراز تأسف کردند که ایران به تعهدات برجامی و اهداف اعلامی آن پایبند نبوده و ایران اراده‌ای از خود در اجرای تعهدات شفاف‌سازی مندرج در بیانیه مشترک ایران و آژانس در اسفندماه نشان نداده است. این کشورها از ایران خواسته‌اند فوراً به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس در مارس گذشته عمل کرده و با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

امروز در استانه تعطیلات سه روزه بازار ارز باید منتظر ماند و دید دلار چه تغییری می‌کند و چقدر افزایش و یا کاهش قیمت را ثبت می‌کند.

مرز مقاومتی دلار می‌شکند؟

در حال حاضر معامله‌گران منتظرند که ببینند آیا قیمت دلار از محدوده قیمتی 49 هزار و 700 تومان عبور می‌کند یا نه. به گفته معامله‌گران اگر دلار مرز مقاومت 49 هزار و 700 تومان را از دست بدهد می‌تواند تا پله دوم این کانال سقوط کند اما اگر دلار امروز در بالای این مرز بماند، احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد.

البته در کنار این اخبار، از دو روز گذشته اخبار جدیدی درباره مذاکرات ایران و آمریکا در نیویورک منتشر شده است و بسیاری از چراغ سبز دو کشور برای شروع مذاکرات خبر می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که بازار فعلا به این اخبار مثبت واکنش نشان نداده و این اخبار را نادیده گرفته است.

فردین آقابزرگی کارشناس و فعال اقتصادی معتقد است تا زمانی که اخبار به شکل شفافی منتشر نشود هر گونه خبری در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا بر سر توافق برجام شایعه است. در همین راستا وی به تجارت‌نیوز گفت: «طی ماه‌های گذشته بیشترین قیمتی که دلار به خود دیده رقم ۵۳ هزار تومان بود؛ حالا هم چند ماهی است که این اسکناس در محدوده ۴۹ هزار تومانی نوسان دارد بنابراین نوسانات سه تا ۶ درصدی در بازار ارز طبیعی است.»

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یکی از متغیرهای اثرگذار بر بازار ارز به ویژه دلار موضوعات سیاسی، ارتباطات و مسائل غیراقتصادی است، خاطرنشان کرد: «با توجه به حجم و رشد نقدینگی، عدم ورود منابع ارز حاصل از صادرات به کشور و رشد محدود اقتصادی که از متغیرهای اصلی تعیین کننده نرخ ارز است، موضوعات سیاسی تاثیر کمتری بر قیمت دلار دارد.»

دیدگاه خود را ارسال کنید