قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ ترمز برید | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ در آستانه تعطیلات پایان صفر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

قیمت مرغ ترمز برید | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و ازدیاد عرضه، پیش بینی می‌شود که مرغ به کمتر از نرخ مصوب در بازار برسد.

مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۲ هزارتومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۷۸ هزارتومان است.

به گفته او، با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و اشباع بازار پیش بینی می شود که مرغ به کمتر از نرخ مصوب در روزهای آتی برسد.

به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت هر کیلو ران مرغ برابر قیمت مرغ ۷۸ هزارتومان، سینه بی استخوان ۱۵۰ هزارتومان و فیله مرغ ۱۹۰ هزارتومان است.

 یوسف خانی گفت: با توجه به افزایش عرضه، احتمال کاهش قیمت مرغ به کمتر از قیمت مصوب وجود دارد.

قیمت مرغ امروز چند؟

 در بازار قیمت بال و بازو مرغ پویا پروتئین۹۰۰ گرمی ۹۷هزار ۶۵۰ تومان است این درحالی است که قیمت جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین  ۵۰۰گرم به مبلغ ۹۶هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت مرغ

قیمت مرغ در سراشیبی قرار گرفت

در حالیکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تلاش برای کاهش قیمت‌ مرغ در بازار خبر می‌دهد؛ اما مرغداران و دست اندرکاران و فعالان این عرصه همواره از سود کم این این صنف خبر می‌دهند و برخی از آنها معتقدند نبود ثبات در نحوه دسترسی به انواع نهاده باعث متضرر شدن فعالان این صنف شده است.

یکی از مرغداران کشور در اینباره به تیترکوتاه گفت: تامین نهاده‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای صنعت مرغ محسوب می‌شود که تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی مرغ خواهد داشت که طی سال‌های اخیر این بخش با تلاطم همراه بوده است.

محمد صالح‌اعلا، افزود: قیمت نهاده برای مرغداران قیمت ثابتی ندارد و به همین دلیل گوشت مرغ با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود و هر تولیدکننده‌ با توجه نوع دسترسی و قیمت‌ نهاده و سایر هزینه‌ها، محصول خود را روانه بازار می‌کند.

این مرغدار ادامه داد: نحوه دسترسی به انواع نهاده نیز برای مرغداران و در نهایت محصولات قابل عرضه به بازار دارای اهمیت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت می‌تواند قیمت مرغ را به قیمت مصوب نزدیک کند؟ گفت: همان‌طور که گفته شد اگر قیمت‌های تمام شده برای مرغداران که بخش مهم آن قیمت نهاده است به قیمت ارزان‌تر به‌دست آنها برسد، حتما شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود؛ اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی بیفتد و فکر می‌کنم که در نهایت دولت در کوتاه مدت می‌تواند قیمت‌ها را پائین آورد و بعد از مدتی دوباره روند سابق تکرار خواهد شد و قیمت‌ها شیب صعودی به خود می‌گیرند.وی افزود: به این نکته نیز باید توجه داشت که هرساله در نیمه دوم سال شاهد رشد قیمت در مرغ در بازار هستیم و فکر نمی‌کنم امسال سالی استثنایی برای این بازار باشد و به نظرم روند افزایش قیمت‌ها تکرار خواهد شد.

صالح‌اعلا درباره نحوه دسترسی مرغداران به انواع نهاده‌ها اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد تغییراتی در عرضه سهمیه نهاده مرغداران بودیم که این موضوع مشکلاتی را برای فعالان این بخش به وجود آورد.

به گفته وی در تابستان قطعی برق نیز مشکلات و نگرانی‌های زیادی را برای مرغداران به همراه داشت که بعضی از فعالان این صنف را با ورشکستگی مواجه کرد؛ چون قطع برق منجر به از بین رفتن و تلف شدن بسیاری از جوجه‌ها شده بود.وی درباره نحوه حمایت دولت از مرغداران گفت: مسئولان اگر بتوانند نیازهای اولیه مرغداران را برآورده کنند، حتما شاهد بازار و قیمت‌های مناسب‌تر در کشور خواهیم بود.

راهکاری برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از ارائه پیشنهاد تازه‌ای برای تعیین قیمت مرغ خبر داد.

عطاالله حسن‌زاده در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به اینکه قیمت‌های کنونی جوابگوی هزینه‌های تولید مرغ در کشور نیست، گفت: متاسفانه سیاستگذاری‌های نادرست سبب شده است ظرفیت بالایی که برای تولید مرغ در کشور ایجاد شده، بدون استفاده بماند و تنها بخشی از ظرفیت‌ها برای تامین بازار داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازارهای صادراتی مناسبی برای صادرات گوشت مرغ و ... وجود دارد، گفت: شکل سیاستگذاری اما مانع از ورود به این بازارها شده است. در حقیقت به محض اینکه قیمت مرغ در داخل کشور بالا می‌رود با یک بخشنامه، یک شبه صادرات را ممنوع می‌کنند در نتیجه نمی‌شود حسابی روی این بازارها باز کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید