حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنان جدید رئیس جمهور درباره حقوق بازنشستگان | برنامه جدید رئیسی چیست؟

رئیسی درباره رتبه بندی و پرداخت حق الزحمه معلمان و حقوق بازنشستگان دستور داد.

سخنان جدید رئیس جمهور درباره حقوق بازنشستگان | برنامه جدید رئیسی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

سید ابراهیم رئیسی، درباره پرداخت به موقع حق الزحمه معلمان و همچنین موضوع رتبه بندی فرهنگیان صحبت کرد.

رئیس‌جمهوری گفت: در رتبه‌بندی معلمان بیشتر به بخش معیشتی توجه شده اما این رتبه‌بندی مقدمه‌ای برای تقویت منزلت و جایگاه معلم است و اساس آن نه فقط امور معیشتی که دانش‌افزایی معلمان است.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش ملزم است که قانون را اجرا کند. در همین راستا قانونگذاران تکلیف کردند که فقط فرهنگیانی که از شهریور ۱۴۰۰ به بعد به بازنشستگی نائل می‌شوند؛ مشمول رتبه بندی شوند.

وی افزود: به دلیل پرداخت نشدن حق السهم، مشکلاتی در رتبه بندی بازنشستگان ایجاد شد. در همین راستا وزارت آموزش و پرورش چند جلسه با اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفع این مشکل برگزار کرد.

او ادامه داد: حدود دو هفته پیش حق السهم همکاران بازنشسته که بیش از ۶۰ میلیارد تومان بود، پرداخت شد.

سیدابراهیم رئیسی در همایش مدیران مدارس سراسر کشور با بیان اینکه مدیران نقش‌آفرین‌ترین بخش در تحول آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: نقش آنان در شکل‌گیری هویت و شخصیت دانش‌آموزان و تعلیم و تربیت بی‌بدیل است. نگاه تحولی مدیران شرط موفقیت یک تحول است. تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب و کم‌کردن فاصله میان وضع موجود و مطلوب در کنار به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف از ابعاد ایجاد تحول است.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از تجربیات و اندوخته های مدیران و معلمان گامی بلند در راستای این تحول برداشته شود، خطاب به مدیران و معلمان اظهار داشت: عنوان کرد: این همت شما را می طلبد زیرا در تربیت نیروی انسان کارآمد، مومن و انقلابی اثرگذار هستید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش از دیگر شوراهایی است که برای من متمایز است زیرا ماموریت متمایز دارد، گفت: آنچه در رتبه بندی معلمان انجام شده کف کار است نه سقف کار و این تنها بخش مالی و معیشتی است و این مقدمه جایگاه و منزلت معلم است.

آیت الله رئیسی اساس کار رتبه بندی معلمان را دانش افزایی، به هنگام شدن و به روز شدن جایگاه علمی، دانشی و بینشی معلم و هویت وی دانست.

وی با اشاره به اینکه نیروهایی که آینده کشور را رقم خواهند زد در اینجا (مدارس) تربیت می شوند و این به دست مدیران آموزش و پرورش است و این جایگاه اهمیت بسزایی دارد و باید حساسیت لازم را داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر سخن از مدیریت و معلم می شود، نقش والدین تعیین کننده است، گفت: الته سازوکاری مثل انجمن اولیا خوب است ولی نباید به آن بسنده شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل مسکن معلمان را با قدرت پیگیری می کنیم، اظهار داشت: مشکل مسکن برای عموم کسانی که نیازمند مسکن هستند به ویژه اساتید و معلمان در برنامه های دولت است تا با خیال راحت کار تعلیم و تربیت را انجام دهند و دغدغه مسکن نداشته باشند. کار در شهر و روستا با قوت دنبال می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: توسعه اخلاق حرفه‌ای در تمام مشاغل به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد و این حرفه نماد اخلاق است.

آیت الله رئیسی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر آنکه معمار انسان‌سازی، جامعه‌ سازی و تمدن‌سازی، آموزش و پروش است، رفع مشکلات آموزش و پرورش را از اولویت های مهم دولت عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر آینده ای برای کشور ترسیم‌ می‌کنیم و در چشم انداز کشور می بینیم و در برنامه هفتم توسعه به آن‌نگاه می‌کنیم باید با نگاه به آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد زیرا در اینجا نیروی هایی که می توانند آینده کشور را رقم بزنند تربیت می شوند از این رو باید نسبت به آموزش و پرورش حساسیت داشت و این به دست مدیران و معلمان آموزش و پرورش است.

آیت الله رئیسی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر آنکه معمار انسان‌سازی، جامعه‌ سازی و تمدن‌سازی، آموزش و پروش است، رفع مشکلات آموزش و پرورش را از اولویت های مهم دولت عنوان کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت هنرستان برای مهارت آموزی و مهارت افزایی باور ما است، افزود: ما ۴۰ هزار شهید آموزش و پرورش داریم و پیام آنها در این فضا طنین افکن است و گوش شنوا می خواهد.

آیت الله رئیسی با بیان‌اینکه طرح جدید برگزاری کنکور باید از سوی معلمان و مدیران مدارس ارزیابی شود، گفت: قطعا روش جدید برگزاری کنکور بدون اشکال نیست اما مهم این است که مدیران آموزش و پرورش همت کرده و با آن همراهی کردند.

وی تاکید کرد: قطعا بهترین اظهارنظرها از سوی شما انجام خواهد شد چرا که در تخصص، تعهد و ارتباط کامل با موضوع قرار دارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید