حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان مخصوص این افراد | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره جند میلیون افزایش یافت؟

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان مخصوص این افراد | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره جند میلیون افزایش یافت؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

عبدالکریم جمیری در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: مجوز کسانی که از امتیاز ته‌لنجی استفاده می‌کنند را صادر کنید که ۶ ماه است معطل مانده‌ است.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: حدود سه سال و نیم از قانون شمول بازنشستگان مناطق عملیاتی می‌گذرد که به موجب آن باید از فوق‌العاده مناطق عملیاتی برخوردار شوند، اما هنوز احکام صادر نشده و حقوق و فوق‌العاده‌ آنها پرداخت نشده که باید هر چه سریع‌تر در دستور قرار گیرد. ‌

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که زیرساخت‌ها، امکانات و اسکله‌های صیادی در اختیار صیادان قرار گرفته و در تعیین تعرفه برای صیادان ماهی و میگو در بنادر جنوبی یه خصوص بوشهر، گناوه و دیلم دقت لازم شود تا صیادان بیش از این دچار ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس در دیدار با تعدادی از بازنشستگان کشوری شهرستان نقده بر پیگیری موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان وفوق العاده مناطق جنگی این بازنشستگان تاکید کرد.

علی زنجانی حسنلوئی نماینده مردم نقده و اشنویه و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دیدار با تعدادی از بازنشستگان کشوری شهرستان نقده گفت:در ابتدای این نشست، رئیس کانون بازنشستگی نقده به نمایندگی از سوی بازنشستگان در مورد برخی مسایل مربوط به مطالبات معوق بازنشستگان، به ویژه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان وفوق العاده مناطق جنگی توضیحاتی ارائه کرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: همچنین در این دیدار در خصوص بیمه های درمان سلامت و بیمه تکمیلی و ضرورت اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مطالبی مطرح شد و بازنشستگان خواستار پیگیری مسایل مطرح شده شدند.

وی افزود: درباره شیوه اجرای لایحه همسان سازی و پیگیری مسائل مطرح شده بویژه در حوزه بیمه و حقوق بازنشستگان در صحن علنی مجلس توضیحاتی ارائه شده و بر پیگیری بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که یک مطالبه مهم است نیز تاکید شد.

با حضور تعدادی از رؤسای کانون های بازنشستگی و نمایندگان بازنشستگی دستگاه های اجرایی استان ایلام نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و مطالبات بازنشستگان کشوری این استان در محل ساختمان مدیریت صندوق بازنشستگی ایلام برگزار شد.

در این جلسه، مهم ترین مطالبات بازنشستگان استان، چالش های سرراه تحقق مطالبات و راهکارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار با حضور آقایان صیادیان، رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ایلام؛ حق نظری، نماینده بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛ شیرزادی، نماینده کانون بازنشستگی راه و شهرسازی و صیدخانی، رییس کانون بازنشستگی جهاد کشاورزی استان ایلام و همچنین عبدالهی، مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام برگزار شد.

بازنگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و گنجاندن همسان سازی حقوق بازنشستگان در این لایحه توسط دولت، تعیین تکلیف فوق العاده مناطق جنگی برای بازنشستگان استان ایلام و سایر استانهای جنگی موضوع بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت معوقات بازنشستگان در سال‌های اخیر شامل معوقات ناشی از اجرای احکام متناسب‌ سازی حقوق مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹، مطالبات مربوط به اجرای احکام بازنشستگان بهداشت و درمان از تیرماه ۱۴۰۰ لغایت بهمن ماه ۱۴۰۱، پرداخت یکماه پاداش‌ مناطق محروم به بازنشستگان توسط دستگاههای اجرایی مربوط، پرداخت رفاهیات بازنشستگان موضوع ماده‌ ۸۵ قانون م.خ.ک توسط دوایر دولتی همانند شاغلین، امکان بهره مندی از هتل های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و خانواده های آنان و امکان تمدید ثبت نام طرح بیمه اختیاری و امکان افزودن همسر و فرزندان بازنشستگان به این طرح از جمله مسائلی بود که حاضرین در جلسه‌ در خصوص آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عبدالهی مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام نیز در این دیدار، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و پاسخگویی به سؤالات و ابهامات مطرح شده در جلسه‌، به تشریح اقدامات شاخص صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه معیشت، درمان و پرداخت تسهیلات ارزان برای بازنشستگان پرداخت.

در پایان نیز صیادیان بعنوان‌ نماینده کانون‌های بازنشستگی استان ایلام جهت شرکت در جلسه ۲۱شهریور ماه سال‌جاری در تهران که با حضور مدیرعامل صندوق و معاونین ایشان برگزار می شود، پس از شمردن مهمترین مطالبات جهت طرح در جلسه‌ مذکور، خواستار برگزاری جلسات مستمر با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگی دستگاههای اجرایی استان، استاندار ایلام و یا معاونین ایشان، مدیران کل دستگاههای اجرایی در راستای حل مسائل مربوط به پیشکسوتان و الزام دستگاههای اجرایی استان به پرداخت رفاهیات به بازنشستگان همانند شاغلین دستگاه مربوط شدند.

دیدگاه خود را ارسال کنید