دلستر خونگی خودت درست کن | دلستر خونگی سالم با این نکات درست میشه

دلستر یک نوشیدنی گازدار است که در همه دنیا طرفدار دارد. اما دلسترهای صنعتی با طعم های میوه به خاطر قندش ضرر دارند. با ماهمراه باشید تا طرز تهیه دلستر جو خانگی بدون ضرر را به شما آموزش دهیم.

دلستر خونگی خودت درست کن | دلستر خونگی سالم با این نکات درست میشه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 دلستر یکی از انواع نوشیدنی های گاز دار است. دلستر انواع مختلفی دارد. دلستر در سرارس دنیا با طعم های متنوع تولید می شود. نوشیدنی دلستر در همه دنیا طرفداران خودش را دارد. دلستر یا ماءالشعیر نوعی نوشیدنی گازدار و در واقع همان آبجوی غیرالکی است که اگر به صورت طبی و غیرصنعتی تهیه گردد، به دلیل دربرداشتن مالت جو، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و اسیدهای آمینه، به سایر نوشیدنی‌های گازدار برتری دارد و تا حدودی می‎تواند موجب رفع سنگ کلیه‌های کوچک و آزردگی‌های کلیوی شود اما برای کلیه‌های سنگ ساز نه تنها دلستر بلکه هیچ نوشیدنی دیگری مؤثر نیست.

مواد لازم 

جوی پوست کنده : ۵۰ گرم

آب : ۴ لیوان

روش تهیه دلستر جو 

برای تهیه این نوع دلستر ابتدا ۵۰ گرم جو پوست کنده و سالم را با ۴ لیوان آب ترکیب نمایید و اجازه دهید تا ترکیب جو روی حرارت ملایم شعله گاز بجوشد و جوها شکفته و به صورت کامل پخته شوند توجه داشته باشید که این مرحله ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشد.

در طرز تهیه دلستر جو قبل از اینکه مخلوط مواد دلستر سرد شود آن را صاف کنید سپس مایه صاف شده را در مکانی سرد قرار دهید. از این چهار لیوان ۳ لیوان دلستر جو بدست می آید که می توانید آن را به مدت ۲ روز در یخچال نگهداری کنید.

-اگر می‌خواهید ماء‌الشعیر طبی شما مزه‌ی ملسی داشته باشد، کمی سرکه‌ی سیب به آن اضافه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید