قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ امروز کولاک کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ حالا به نرخ مصوب در بازار نزدیک شده و مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور می‌گوید احتمال دارد بیش از این هم کاهش یابد.

قیمت مرغ امروز کولاک کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

به نقل از خبرملت، در روزهای اخیر قیمت مرغ به کاهش پیدا کرده است. قیمت مرغ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان اعلام شده است. دولت به گرانفروشان تذکر داده که بالاتر از قیمت مصوب قیمت گذاری نکنند و همچنین به مردم گفته قیمت مرغ بیش از۷۳ هزار تومان را خریداری نکنند. مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی به مردم گفته اگر مشاهده کردند که جایی قیمت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا با گرانفروشها برخورد شود.

وضعیت بازار مرغ در حال حاضر متعادل است و در زمینه تولید و توزیع هیچ مشکلی وجود ندارد و مرغ با نرخ مصوب در حال توزیع است. به گفته فعالان بازار، قیمت ۷۸ هزار تومان نرخ مصوب برای مصرف‌کننده است و نرخ مصوب عمده‌فروشی هم ۷۳ هزار تومان است و در حال حاضر مرغ در بازار در همین عددها در حال خرید و فروش است.

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت مرغ در روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است. بازار مرغ که در ماه‌های ابتدای امسال شاهد افزایش قیمت بود از اواخر مردادماه با کاهش قیمت‌ همراه شد به طوری که در حال حاضر قیمت‌ها به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار نزدیک شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: ما در مرداد و شهریور جوجه‌ریزی نسبتا بالایی داشتیم و همین باعث شده است تولید مرغ افزایش یابد.

علی ابراهیمی افزود: در حال حاضر عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفته و شاهد کاهش قیمت مرغ زنده در واحدهای مرغداری هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به جوجه‌ریزی‌هایی که انجام شده است ما نگران هستیم که در مهرماه با مازاد تولید مواجه شویم و میزان عرضه مرغ به بازار بیشتر از تقاضا باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد را از بازار جمع کند اما هنوز ورود موثری نداشته و در حال حاضر، از دید ما قیمت‌ها نسبت به قیمت تمام‌شده مرغدار پایین‌تر است و واحدهای تولیدی در حال ضرردهی هستند.

ابراهیمی هشدار داد: با توجه به افزایش تولید، احتمال دارد شاهد کاهش بیشتر قیمت باشیم که اگر این اتفاق بیفتد باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی خواهد شد بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

قیمت مرغ در بازار

در عین حال، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی هم در گفت‌و گو با همشهری آنلاین گفت: وضعیت بازار مرغ در حال حاضر متعادل است و در زمینه تولید و توزیع هیچ مشکلی وجود ندارد و مرغ با نرخ مصوب در حال توزیع است.

مهدی یوسف‌خانی بیان کرد: قیمت ۷۸ هزار تومان نرخ مصوب برای مصرف‌کننده است و نرخ مصوب عمده‌فروشی هم ۷۳ هزار تومان است و در حال حاضر مرغ در بازار در همین عددها در حال خرید و فروش است.

یوسف‌خانی در مورد قیمت مرغ زنده هم گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده هم ۵۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه هر کیلو مرغ گرم باید به قیمت ۷۸ هزار تومان به دست مردم برسد، گفت: قیمت مشتقات مرغ مانند سینه مرغ چون پاک‌شده و بدون استخوان است، تقریبا دوبرابر قیمت مرغ حساب می‌شود.

این در حالی است که در حال حاضر، در قصابی‌های مرکز شهر تهران، هر کیلو مرغ گرم ۸۵ هزار تومان است. ران مرغ حدود ۸۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۹۰ هزار تومان و هر کیلو فیله مرغ هم تا ۲۳۰ هزار تومان است. یوسف‌خانی در واکنش به این قیمت‌ها بیان کرد: این قیمت‌ها خیلی بالاست و گرانفروشی محسوب می‌شود چرا که همانطور که اشاره کردم قیمت مشتقات مرغ نهایتا باید دوبرابر قیمت مرغ باشد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مورد وضعیت بازار مرغ در روزهای پیش رو در فصل پاییز بیان کرد: از آنجا که وضعیت تولید خوب است به نظر نمی‌رسد که تا پایان سال مشکلی در زمینه توزیع مرغ داشته باشیم.

اعلام دلیل ارزانی قیمت مرغ

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان و در برخی مغازه ها حداکثر ۷۸ هزار تومان عرضه شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی شهریور به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

یوسف خانی حداکثر جوجه ریزی ماهانه و نیاز کشور را ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته، استحصال گوشت مرغ ۴۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به واردات مرغ و ذخیره سازی در انبارها، کمبودی در عرضه نداریم.

او ادامه داد: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، در صورت حمایت از مرغداران و تامین به موقع نهاده های دامی نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم، بلکه پتانسیل صادرات وجود دارد.

یوسف خانی گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، نرخ کنونی مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار رسیده است که بنابر جوجه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود که تا پایان مهر ماه قیمت مرغ نوسانی نداشته باشد.

کاهش قیمت مرغ زنده

گزارش‌ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می‌دهد. طبق گزارش‌هایی که داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در مورد قیمت مرغ زنده بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها قیمت مرغ زنده که به ۶۴ هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در مورد وضعیت تولید مرغ و جوجه‌ریزی بیان کرد: جوجه‌ریزی‌ای که در تیرماه انجام شده است ۱۳۲ میلیون قطعه بوده است، در مورد جوجه‌ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی‌توان آماری داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که جوجه‌ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید