برای خواب سالم این عضو بدنتان را سالم نگه دارید | برای جلوگیری از بیماری های گوارشی چه کنیم؟

برای تأمین بهداشت روده و سلامت آن تا جایی که امکان دارد از میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل استفاده کنیم و به‌خصوص سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بالایی که دارند برای باکتری‌های روده بسیار مفید هستند.

برای خواب سالم این عضو بدنتان را سالم نگه دارید | برای جلوگیری از بیماری های گوارشی چه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بین میکروبیوم روده و خواب بیشتر در سطح سلولی ارتباط وجود دارد و پژوهشگران در این زمینه به نتایج بیشتری دست پیدا کرده‌اند.

ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: یکی از مهمترین قسمت‌های بدن و دستگاه گوارش روده است که علاوه بر تأثیر آن بر روی مغز بر ارگان‌های دیگر بدن هم تأثیرگذار است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، بین میکروبیوم روده و خواب بیشتر در سطح سلولی‌ ارتباط وجود دارد و پژوهشگران در این زمینه به نتایج بیشتری دست پیدا کرده‌اند.

دکتر آلیسون براگر، عصب‌زیست‌شناس، در تحقیقی توضیح داده است که میکروبیوم روده بر خیلی از فعالیت‌های مربوط به مغز تأثیرگذار است و چون خواب هم یک فعالیت مغزی است روی آن تأثیر دارد. در واقع باکتری‌های مفید روده بر سلامتی نورون‌های مغزی ما تأثیر دارد. همچنین این دانشمند می‌گوید: سروتونین یکی از عواملی است که خواب و خلق و خوی ما را تنظیم می‌کند و در روده بیشتر از مغز تولید می‌شود و همین امر روی کیفیت خواب ما تأثیرگذار است. بنابراین همان‌طور که باکتری‌های مفید در روده می‌توانند بر کیفیت خواب تأثیرگذار باشند باکتری‌های مضر هم همین تأثیر را در جهت معکوس می‌توانند داشته باشند.

بنابراین برای تأمین بهداشت روده و سلامت آن تا جایی که امکان دارد از میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل استفاده کنیم و به‌خصوص سبزیجات به دلیل داشتن فیبر بالایی که دارند برای باکتری‌های روده بسیار مفید هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید