وام مسکن 300 میلیونی بدون نیاز به ضامن آغاز شد | وام پر طرفدار مسکن با اقساط بلند مدت

وام مسکن 300 میلیونی بدون نیاز به ضامن آغاز شد | وام پر طرفدار مسکن با اقساط بلند مدت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام مسکن از متقاضیان زیادی برخوردار است. وام مسکن دارای شرایط مختلفی است. وام مسکن از اقساط به نسبت سنگینی برخوردار است. وام مسکن در همه شهرها با یک مبلغ یکسان پرداخت نمی شود. وام مسکن از شرایط جدید برخوردار است.

وام فوری

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: در بحث ساخت مسکن روستایی نیز دولت تسهیلات ۴ درصدی در اختیار روستاییان قرار می دهد ضمن اینکه میزان این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون افزایش یافته است.

شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان هرمزگان امروز اظهار کرد: دولت حمایت های خوبی از روستاییان برای صدور اسناد روستایی دارد و اسناد روستایی را با کمترین هزینه و بدون دغدغه تقدیم آنان می کنیم.

وی همچنین به بخشی از خدمات دولت در روستاها اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته حدود ۲۵ طرح هادی در سطح روستاهای شهرستان اجرا شده که آمار بسیار بالایی است.

نوری زاده همچنین اظهار کرد: در بحث ساخت مسکن روستایی نیز دولت تسهیلات ۴ درصدی در اختیار روستاییان قرار می دهد ضمن اینکه میزان این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان نیز یکی از کارهای ارزشمند بعد از انقلاب را سنددار کردن خانه های روستایی دانست و عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد از روستاهای کشور دارای سند مالکیت هستند. امسال با همکاری دهیاری ها و بنیاد مسکن، ۲۰ هزار هکتار از منازل و اراضی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری استان در دستورکار صدور سند قرار گرفته است./ فارس

وام مسکن

چقدر وام مسکن ملی پرداخت شد؟

بانک مسکن اعلام کرد: تا ۱۲ مهرماه بیش از ۵۲۱ هزار میلیارد ریال در قالب ۳۵ هزار و ۹۵۵ پروژه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بانک مسکن ۵۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات. تا تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲ به طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرد.

این مقدار تسهیلات به ۲۷۱ هزار و ۹۸۲ واحد پرداخت شده است. از این تعداد ۸۹ هزار و ۶۸۸ واحد خودمالک و مابقی مربوط به سازمان ها و نهادهای مربوطه. از جمله وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است.

همچنین تاکنون ۲۸۷ هزار و ۵۶۷ واحد به مبلغ یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال با بانک مسکن. جهت ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن قرارداد بسته اند.

بنیاد مسکن با بیش از ۶۳ هزار واحد. بالاترین آمار واحدهای قرارداد بسته با بانک مسکن را داراست. پس از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۶۱ هزار واحد در مقام دوم قرار دارد.

از محل آورده های نقدی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن. مبلغ ۴۰۳ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای این طرح واریز شده است.

طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۰ توسط دولت به شبکه بانکی ابلاغ شد. براساس صحبت های وزیر راه و شهرسازی تنها بانک مسکن به وظایف خود عمل کرده است.

مهم ترین تسهیلاتی که بانک مسکن به متقاضیان اعطا می کند، وام های کمک هزینه خرید مسکن با شرایط دریافت متفاوت است. همه افراد می توانند، از این وام ها بهره مند شوند و هزینه مورد نیاز برای خرید خانه را تامین کنند. انواع وام های بانک مسکن، انواع مختلفی دارد از جمله وام مسکن جوانان، وام مسکن یکم، وام مسکن با خرید اوراق حق تقدم، وام تعمیرات مسکن، تسهیلات مطب و دفتر کار و وام قرض ازدواج. شرایط دریافت هر کدام از این وام ها در ادامه شرح داده می شود.

وام مسکن

وام مسکن جوانان:

 یکی از بهترین تسهیلات مسکن بانک مسکن، وام مسکن جوانان است. این وام در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندان و کودکان است.

 والدین می توانند برای فرزندان خود در هر سنی، با واریز ماهیانه 200 تا 400 هزار تومان سپرده گذاری کنند و پس از 5 تا 15 سال مبلغی را به عنوان اعتبار دریافت کنند.

 این مبلغ در سال 1401 چیزی بین 400 میلیون تا 1 میلیارد تومان اعلام شده است و طبیعتا در سال های آتی افزایش می یابد.  وام انفرادی در شهرهای کوچک: 240 میلیون تومان، البته دریافت این نوع تسهیلات به سپرده گذاری اولیه نیاز دارد و نصف میزان تسهیلات بانک مسکن، باید به مدت یکسال در بانک سرمایه گذاری شود.

  وام مسکن

وام مسکن با اوراق حق تقدم وام مسکن: 

گونه ای دیگر از تسهیلات مسکن است که توسط بانک مسکن اعطا می شود. 

این تسهیلات مانند وام مسکن یکم به صورت انفرادی یا زوجین پرداخت می شود. 

سقف وام مسکن با اوراق مسکن در تهران، به صورت انفرادی 400 میلیون و برای زوجین 800 میلیون تومان است. 

در کنار این 160 میلیون وام جعاله یا تعمیرات هم به متقاضیان ارائه می شود.

وام تعمیرات مسکن: بانک مسکن برای تعمیر خانه های فرسوده و قدیمی وام تعمیرات مسکن اعطا می کند.

 این نوع تسهیلات، روی سند خانه به صاحب خانه پرداخت می شود و مبلغ آن معادل 160 میلیون تومان است.

 برای دریافت انواع وام های بانک مسکن، باید ابتدا اوراق قرضه خریداری و سپس سند ملک به عنوان ضمانت به بانک ارائه داده شود.

وام ودیعه مسکن: 

وام کمک ودیعه مسکن تسهیلاتی است که بانک مسکن برای مستاجران در نظر گرفته است. 

میزان تسهیلات بانک مسکن در مورد این وام نیز، مانند وام مسکن یکم به شهر محل سکونت متقاضیان بستگی دارد. 

سقف این وام برای ساکنان تهران 100 میلیون تومان، برای ساکنین شهرهایی با جمعیت بیش از 200 هزار نفر 70 میلیون تومان و برای ساکنین سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

برای دریافت این وام، متقاضی باید در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کند و با ارائه قرارداد اجاره منزل فعلی در یکی از شعبات بانک مسکن تشکیل پرونده دهد.

 پس از عقد قرارداد اجاره منزل جدید، بانک بررسی های لازم را انجام می دهد و سپس اعتبار لازم به متقاضی ارائه می شود. 

وام مسکن / تسهیلات مطب و دفتر کار: 

یکی دیگر از تسهیلاتی که بانک مسکن به متقاضیان اعطا می‌ کند، تسهیلات مطب و دفتر کار است که به کسانی که قصد خرید دفتر کار و یا تجهیز آن را دارند، پرداخت می شود. 

شرط دریافت این تسهیلات، داشتن گردش حساب مناسب و سپرده مورد نظر بانک است. این تسهیلات برای خرید دفتر کار، یا مسکن تا سقف 1 میلیارد و دویست میلیون تومان

 برای خرید تجهیزات تا سقف 500 میلیون تومان، پرداخته می شود. بانک مسکن تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را با شرایط دریافت مصوب بانک مرکزی به زوجین اعطا می کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید