وام فوری 100 میلیونی همه بانک ها به دستور رئیسی بدون نیاز به سپرده | وام فوری 100 میلیونی با شرایط فوق العاده اسان و کم بهره

وام فوری 100 میلیونی همه بانک ها به دستور رئیسی بدون نیاز به سپرده | وام فوری 100 میلیونی با شرایط فوق العاده اسان و کم بهره
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام فوری در این بانک ها پرداخت می شود و حدود شش ماه از تصویب وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد وام فوری از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام فوری از اقساط بلند مدتی بهره مند است. جزئیات جدید پرداخت وام فوری را بخوانید.

پرداخت وام فوری 100 میلیونی بدون ضامن برای کارمندان

وزارت اقتصاد تأکید کرد: مصوبه ارائه تسهیلات خرد بدون ضامن، مصوبه ای بود که دولت برای پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان به کارمندان و حقوق بگیران بخش های دولتی و عمومی داشت و هیچ تغییری در اجرای آن ایجاد نشده است.

وام فوری

روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی با تیتر "رویای وام بانکی خرد بدون ضامن؛ از وعده تا عمل" توضیح داد: اصلاح رفتار بانک‌ها به نفع مردم یکی از رویکردها و اولویت‌های دولت و وزارت اموراقتصادی و دارایی بوده است. از مهمترین اقدامات قابل اشاره برای تحقق تغییر رویکرد اشاره شده، تسهیل پرداخت تسهیلات خرد است. در این راستا در دی‌ماه سال 1400 این وزارتخانه با توافق بانک‌های دولتی و خصوصی طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و با حداقل وثایق را در دو سطح تا 500 میلیون ریال و 500 میلیون ریال تا یک‌هزار میلیون ریال در گام نخست برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و شرکت‌های بزرگ عملیاتی و در 29 دی ماه موضوع را برای اجرا به بانک های یاد شده ابلاغ کرد.

12 بانک تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی از زمان این ابلاغ تا 15 مرداد ماه امسال در مجموع 75 هزار و 614 میلیون تومان تسهیلات خرد بدون ضامن به 2 میلیون و 106 هزار متقاضی پرداخت کردند.

قطعا در این مسیر نارضایتی‌هایی وجود دارد که وزیر اقتصاد هم در سفر به استان‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کند و هم وزارت اقتصاد پیش از این نیز اعلام کرده بود آماده دریافت گزارشات مردمی و رسانه ای از تخطی شبکه بانکی حول این مصوبه است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی شبکه بانکی کشور به 426 هزار  و 40  نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 86.7 همت پرداخت کرده که این میزان رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

همچنین در سال جاری تاکنون 373 هزار و 538 فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ 23.01 همت به متقاضیان پرداخت شده که این میزان رشد 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

علاوه بر این باتوجه به تاکیدات ریاست جمهور بر اولویت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و لزوم تسهیل و تسریع در تعیین تکلیف متقاضیان در صف بانکها، “بسته نظارتی‌‌- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج” در تاریخ 20‌‌/03‌‌/1402 تدوین و به بانکهای عامل ابلاغ شده و هر دوهفته بر اجرای آن نظارت و درصورت مشاهده عقب ماندگی در اعطای تسهیلات مزبور از سوی بانک های عامل، به بانکهای عامل با عملکرد ضعیف تر تذکر داده شد.

شرایط پرداخت وام فوری جذاب برای زنان خانه دار

وام فوری زنان خانه دار نوعی از وام بانکی است که برای زنان خانه دار در نظر گرفته شده است. بعضی از بانک‌های کشور، تسهیلاتی با عنوان وام زنان خانه دار را ارائه می‌کنند. شرایط دریافت وام زنان خانه‌دار، به بانکی که انتخاب می‌کنند بستگی دارد و شرایط هر بانک می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. زن هایی که برای دریافت وام زنان خانه دار به بانک ها مراجعه می کنند، برخی از آنها از قشری می باشند که مدیریت خانواده را به عهده گرفته اند.

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده و بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل دستور داده ظرف مدت ۱۰ روز وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کنند.

با تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات خرد، ویژه زنان سرپرست خانوا ر از این به بعد،‌ آنها می‌توانند بدون ضامن وام خرد و اشتغالزایی دریافت کنند.

وام فوری

شاید دیگر دریافت وام خرد یا همان تسهیلات قرض‌الحسنه برای زنان سرپرست خانوار شبیه به یک رؤیا یا کابوس شبانه نباشد! تا پیش از مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه این قشر 6میلیونی از جمعیت فعال کار کشور، دریافت وام برایشان شبیه به فتح سکوی نخست المپیک بود و چه سختی‌ها که در این راه متحمل می‌شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال‌‌های گذشته رشد منفی جمعیت فعال زنان، کاهش سهم اشتغال آنها، عدم رغبت زنان برای ورود به بازار کار و چالش‌های موجود بر سر راه زنان خانه‌دار باعث شده بود تا نرخ بیکاری در بین زنان افزایش یابد.

در همین باره رئیس کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران گفته که براساس آمارها ۱۶ درصد زنان در اقتصاد ایران تأثیرگذار هستند که این نمونه‌ای از عدم توجه به توانمندی زنان بوده است.

سیمین حاجی پور با بیان اینکه حضور زنان در عرصه گردشگری نقش آفرین و زمینه درآمدزایی را به همراه دارد، افزود: گردشگری یکی از راهکارهایی است که زنان می‌توانند به دید کسب درآمد به آن نگاه کنند. بر اساس جدیدترین آمارهای جمعیتی کشور، تعداد مردان سرپرست خانوار از ۱۸ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده و همچنین در این مدت، تعداد زنان سرپرست خانوار از ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارهای غیررسمی جمعیت زنان سرپرست خانوار در حدود 6 میلیون نفر برآورد شده است که مسیر اشتغال برای این میزان جمعیت با تصویب این مصوبه که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد، هموار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصویب این مصوبه را برای زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت می‌داند که آن را یک دستاورد مهم در این دولت اعلام کرده است.

انسیه خزعلی گفت: «مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت است که آن را یک دستاورد مهم در این دولت می‌دانیم، زیرا تا پیش از این بانوان برای دریافت تسهیلات به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانستند برای اشتغال خود برنامه‌ریزی داشته باشند و تشکیل این صندوق برنامه‌ای عملیاتی برای حمایت از این بانوان به شمار می‌رود.»

وام فوری به صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار

طرح تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار که شامل دهک‌های اول تا پنجم است از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مصوبه‌ای بود که روز یکشنبه این هفته توسط کابینه دولت سیزدهم برای اجرا به تصویب رساند.

اعتبار موجود در این صندوق علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریالی اولیه، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی بانک رفاه به دستور وزیر اقتصاد در این صندوق تخصیص داده شده است.

همین چند وقت پیش بود که مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تأمین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بانک رفاه و با پشتوانه صندوق ضمانت توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد.

این میزان اعتبار در جریان تفاهم نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به امضا رسید.

مسکنی اجرای این طرح را مدلی موفق و قابل ارائه در سطح بین‌الملل عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه رفاه اجتماعی و توجه نظام جمهوری اسلامی به خانوارهای آسیب‌دیده در دولت سیزدهم شاهد تحول و پویایی بوده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید