خوش خبری داغ: کارت ویژه 500 میلیونی بازنشستگان ازائه شد | کارت خرید اقساطی کالا با شرایط اسان و اقساط بلند مدت!!

خوش خبری داغ: کارت ویژه 500 میلیونی بازنشستگان ازائه شد | کارت خرید اقساطی کالا با شرایط اسان و اقساط بلند مدت!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام بازنشستگان پرداخت می شود. وام بازنشستگان دارای شرایط خاصی است. وام بازنشستگان تنها به برخی از افراد واجد شرایط پرداخت می شود. وام بازنشستگان در برخی از بانک ها پرداخت می شود. جزئیات جدید وام بازنشستگان را بخوانیم.

وام بازنشستگان

کارا کارت 50 میلیون تومانی فوری برای بازنشستگان

کارت خرید اقساطی یکی از تسهیلات مخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در این روش از وام و تسهیلات برای آنها فراهم است.

 وام بازنشستگان  یا همان وام ضروری از خدمتی از سوی  صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان است.  وام بازنشستگان از طریق ثبت نام یا بصورت حضوری از  صندوق بازنشستگی کشوری  به این قشر اعطا میشود. برای دریافت  وام بازنشستگان  شرایط خاصی وجود دارد. اقساط  وام بازنشستگان  بسیار کم و اغلب ۳ تا ۴ درصد میباشد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از  وام بازنشستگان  را برای شما قرار میدهیم که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

بازپرداخت ۲۴ ماهه اقساط کاراکارت

فاز دوم کارا کارت با افزایش طول مدت بازپرداخت اقساط به ۲۴ ماهه آغازشده است که در این مرحله به‌صورت آزمایشی با فروشگاه‌های رفاه و اتکا کار دنبال شده است. ضمن اینکه با هماهنگی صورت گرفته با شرکت افق طلایی امکان خرید اقساطی آپارتمان با تسهیلات بسیار ویژه نیز با این کارت فراهم‌شده است.

میزان تسهیلات کاراکارت

در این طرح میزان تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چهار برابر میانگین حقوق و مزایای دریافتی یک‌ساله گذشته تا سقف ۱۰ میلیون تومان و برای کارمندان دولت تا ۵۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است و تاکنون ۴۰۴ هزار کاراکارت صادرشده است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند برای دریافت کارت خود به شعب بانک رفاه کارگران مربوطه مراجعه کنند.

 حقوق بازنشستگان

کاراکارت؛ خدمات پزشکی تا خرید خودرو

کارمندان و بازنشستگان حتی می‌توانند با کارا کارت کتاب و سایر اقلام فرهنگی نیز خریداری کنند. دامنه خدماتی کارا کارت بسیار متنوع است به‌نحوی‌که دارندگان می‌توانند تمامی کالاها و خدمات موردنیاز خود اعم از لوازم‌خانگی با همه برندها، مفروشات، مبلمان، خدمات پزشکی و دندانپزشکی، زیبایی، گردشگری، فرهنگی را از تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی طرف قرارداد خریداری کنند. همچنین دبیرخانه اجرایی کارا کارت با گروه خودروسازی سایپا جهت خرید تمامی محصولات آن شرکت با کاراکارت تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده که در حال اجراست.

چطور کارا کارت بگیریم؟

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی متقاضی می‌توانند جهت دریافت کارا کارت خود به شعب بانک رفاه مربوطه و کارمندان دولت به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی مربوطه مراجعه کنند. کارت بازنشستگان تهران و البرز از پیش صادرشده و نزد شعبه‌ای که حقوق دریافت می‌دارند موجود است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی به نشانی refah.mcls.gov.ir مراجعه کنند. همچنین درصورتی‌که کارمندان دولت در هر اداره‌ای خواهان دریافت این کارت باشند می‌توانند به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی دستگاه متبوع خود مراجعه کنند.

جزئیات سن و زمان کار و بازنشستگی؛چه کسانی جزو بازنشستگان هستند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: میزان سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و ۶۰ سال خانم‌ها و همچنین سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم برای افرادی است که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، اشخاصی که الان شاغل هستند با رضایت خودشان این سن و میزان سال‌های کار برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

محسن زنگنه ، درباره احکام برنامه هفتم درخصوص صندوق‌های بازنشستگی گفت: برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی دولت ۳ مسیر را پیگیری کرده است، یکی اصلاحات مدیریتی بود که ما هم تایید کردیم که صندوق‌ها به سمت واگذاری بنگاه‌های خودشان بروند و بیشتر سهام‌داری سودآور غیر‌مدیرتی کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور ادامه داد: دوم گفته‌ایم باید طی آئین‌نامه‌ای صلاحیت مدیرعامل و هیات مدیره صندوق‌ها احراز شود یعنی از این به بعد یک شایسته‌سالاری را بر اساس قابلیت‌های کارآمدی اقتصادی برای مدیران صندوق‌ها فراهم کنیم که این موارد در اصلاحات مدیریتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در اصلاحات سنجه‌ای هم دولت یکسری بحث‌هایی را مانند افزایش سن بازنشستگی، تغییر شیوه تعیین حقوق بازنشستگان، کاهش ضریب مشاغل سخت و زیان آور، ۳ الی ۴ ماده آورده بود که ما این‌ها را حذف کردیم، یعنی احساس کردیم حقوق مکتسبه بازنشستگان و شاغلین مخدوش می‌شود برای همین آن‌ها را حذف کردیم اما کلیات نظر دولت برای اصلاحات سنجه‌ای را پذیرفتیم.

زنگنه در خصوص تعیین سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و برای خانم‌ها ۶۰ سال شد. میزان سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم‌ها شد. منتها این برای کسانی است که تازه وارد نظام کاری و شغلی می‌شوند؛ کسانی که در حال حاضر شاغل هستند در صورت رضایت خودشان این امکان وجود دارد که این سن و میزان کار برای‌شان اعمال شود.وی تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم به این نکته دقت شود میزان سن بازنشستگی ۶۵ سال برای آقایان و ۶۰ سال خانم‌ها و همچنین سال‌های کار ۳۵ سال برای آقایان و ۳۰ سال برای خانم برای افرادی است که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، اشخاصی که الان شاغل هستند با رضایت خودشان این سن و میزان سال‌های کار برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید