بازنشستگان حساب هایشان را چک کنند | واریزی فوق العاده حقوق بازنشستگان با افزایش 2 % به دستور رئیسی!!

بازنشستگان حساب هایشان را چک کنند | واریزی فوق العاده حقوق بازنشستگان با افزایش 2 % به دستور رئیسی!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریزی شگفت انگیز به حقوق بازنشستگان از مهر ماه

مسئولان سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را بررسی کردند.

به گزارش وزارت دفاع، سردار سرتیپ دوم  پاسدار محمدرضا گودرزی، رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و اکبر شیرمحمدی مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری  با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری پرداختند.

سردار گودرزی (رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح) با اشاره به اینکه در راستای برنامه ششم دولت تصمیم گرفت همسان‌سازی را به صورت یک مرتبه اجرایی کند، گفت: مقدمات کار چند ماه است که آغاز شده لذا بحث‌های مختلف کارشناسی در بین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و صندوق بازنشستگی در حال انجام است و در نهایت قرار بر این شد تا در حقوق مهرماه همسان‌سازی را اجرا کنیم.

او با اشاره به اینکه مبنای همسان سازی برای اجرا ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی است که اساس اصلی موضوع است افزود: جداول مربوطه تنظیم و ابلاغ شده و اکنون مراحل تنظیم حکم حقوقی و تنظیم فیش حقوقی بازنشستگان نیرو‌های مسلح در حال انجام است و در حقوق مهرماه برای همه بازنشستگان نیرو‌های مسلح اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح تصریح کرد: نحوه محاسبه جداول به این صورت است که یک عدد برای هر طبقه شغلی تعیین شده و مبنای تعیین این عدد میانگین حقوق شاغلین در آن طبقه است، به طوری که میانگین حقوق شاغلین در هر طبقه مشخص شده و این عدد در جدول تعیین شده است و لذا ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

سردار گودرزی ادامه داد: بازنشسته لشکری ۳۰ سال خدمت در پایین‌ترین طبقه، حقوق پایین‌تر از چهار میلیون و پانصد هزار تومان دریافت نمی‌کند بنابراین در طبقات مختلف حقوق متفاوت است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا حقوق بازنشستگان یا شاغلین نیرو‌های مسلح همواره ۲۰ درصد بالاتر از حقوق بازنشستگان کشوری باشد اظهار کرد: در این جدول بخشی از این ۲۰ درصد لحاظ شده و بخش دیگری لحاظ نشده است و دلیل آن محدودیتی بود که درخصوص ۹۰ درصد حقوق شاغلین داشتیم.

 حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرایی می شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد تا دولت مکلف به اجرای آن شود.

سید مهدی فرشادان با تاکید بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد، اظهار داشت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه آمده بود و بر اساس آن حقوق یک فرد بازنشسته باید ۸۵ درصد فرد شاغل هم تراز خود باشد.

وی بیان کرد: باید این موضوع در برنامه هفتم توسعه هم به تصویب برسد تا دولت مکلف به اجرای آن باشد و هر سال بودجه‌ای را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سالیانه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید طی ۵ سال حقوق بازنشستگان را همسان‌سازی می‌کرد، اما در این چند سالی که از اجرای برنامه ششم گذشت، دولت رقم ناچیزی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به طور کامل اجرایی شود.

حقوق بازنشستگان

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط معیشتی بازنشستگان بهبود یابد، تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه، افراد بازنشسته تحت فشار هستند که لازم است حقوق این افراد به طور کامل همسان‌سازی شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش پلکانی سن بازنشستگی برای رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: سن بازنشستگی در قانون آمده است و افراد شاغل بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند که چه سالی بازنشسته شوند.

فرشادان تاکید کرد: ما نباید برای رفع مشکل صندوق‌های بازنشستگی صورت مسأله را پاک کنیم و با افزایش سن بازنشستگی در حق افرادی که سالیان سال است کار کردند و الان در آستانه بازنشستگی هستند، ظلم کنیم، بر این اساس بنده با افزایش پلکانی سن بازنشستگی مخالفم./ مهر

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون درباره موضوع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است منتها می‌گوید که نمی‌تواند به یک‌باره افزایش ۹۰ درصدی را اعمال کند.

رمضانعلی سنگدوینی  در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: درباره موضوع حقوق بازنشستگان بحث و بررسی زیادی در تلفیق شد دولت هم به طریقی موافق افزایش حقوق است منتها می‌گویند که منابعی ندارد که به یکباره حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد اضافه شود. از طرف دیگر قاطبه نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چون حل مشکل بازنشستگان ضروری است و برهمین اساس هم قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان می‌گیرد.

سنگدوینی گفت: براین اساس یک مدل این است که مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه هم مطالبی را بیان کردند منتها هنوز کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان و چگونگی آن نداشتند قطعا بعد از تعیین تکلیف این موضوع در تلفیق، به صحن علنی برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید