آغاز فروش اقساطی خودرو بدون محدودیت برای همه | فقط با 650 میلیون تومن صاحب خودرو های لوکس شوید + لینک ثبت نام

آغاز فروش اقساطی خودرو بدون محدودیت برای همه | فقط با 650 میلیون تومن صاحب خودرو های لوکس شوید + لینک ثبت نام
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

تیگارد X35 درواقع بایک بیجینگ X35 است که در بازار ایران با تغییر نشان تجاری مونتاژ و عرضه می‌شود. این کراس‌اوور جمع‌وجور از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ برخوردار است و 147 اسب بخار قدرت و گشتارو 210 نیوتن‌متن تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک CVT در این محصول توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

در این خودرو امکاناتی همچون سقف پانورامای برقی، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فناوری LED چراغ‌ها، تریم داخلی چرم و پارچه، دو کیسه هوا و… دیده می‌شود.

آمار خودروهای لوکس

در طرح فروش اقساطی تیگارد X35 مهر 1402 به ضامن نیازی نخواهد بود و در طرح فروش اقساطی یکساله، نرخ بهره صفر درصد درنظر گرفته شده است. زمان تحویل تیگارد X35 در این شرایط فروش 90 روز کاری بوده و مشتریان امکان سفارش رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای این خودرو را دارند.

قیمت مصوب این کراس‌اوور مونتاژی چینی در حال حاضر یک میلیارد و 250 میلیون تومان عنوان شده است. همچنین جهت ثبت‌نام به پیش‌پرداخت 650 میلیونی نیاز است. اقساط این خودرو تیگارد از 18 میلیون تومان تا 50 میلیون به طور ماهانه تعیین شده است. همچنین متقاضیان می‌توانند از اقساط 12 تا 60 ماهه بهره ببرند.

این محصول با قیمت اعلام شده می‌تواند رقیب بسیار مناسبی برای دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار باشد که معمولا با مشخصات مورد بحث اما با قیمتی بسیار بیشتر عرضه می‌شوند.

منبع:تکراتو

فروش جدید ایران خودرو

بررسی مشخصات فنی تیگارد X35

شرکت سانیار موتور پارسیان، حاصل همکاری دو شرکت بایک (BAIC) چین و دیار خودرو در قالب یک جوینت ونچر است و محصول جدیدی از کلاس کراس اوورهای کوچک شهری رونمایی کرد که X35 نام دارد.

به نظر می‌رسد اعمال تغییرات در شیوه تجارت با خودروسازان چینی در سایه تحریم‌ها و البته تمایل بیشتر شرکت‌‌های داخلی به مونتاژ محصول در خاک ایران، اخیرا محصولات جدیدی روانه بازار کشور کرده است که در سایه آن‌ها، نام‌ خودروسازان جدیدی نیز به گوش می‌رسد. به گفته مدیرعامل دیار خودرو در آذر ۱۴۰۱، این خودرو در بورس کالا با قیمت حدودی ۹۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

نام تیگارد بدون شک اولین نکته جالب توجه در این محصول است. بر اساس گفته‌های مسولان شرکت سانیار موتور پارسیان، تیگارد حاصل ترکیبی دو کلمه انگلیسی تایگر و لئوپارد است. اما اینجا مشکلی بزرگ در نامگذاری وجود دارد. اگر نیت ترکیب نام این دو گربه سان وحشی بوده است، پس ابتدای نام برند باید با به صورت “تا…” (تایگارد) آغاز می‌شد تا نماینده کلمه تایگر باشد. از سوی دیگر بخش دوم این نام که “آرد” خوانده می‌شود نیز بر اساس تلفظ اشتباه و ایرانیزه شده کلمه لئوپارد ساخته شده است که صحیح آن به صورت لِپِرد است و در نتیجه این نام ترکیبی، باید به صورت صحیح به شکل “تایگِرد” تلفظ می‌شد تا نماینده دو کلمه تایگر و لپرد باشد. در نتیجه این نام ترکیبی از دیدگاه تلفظی هم در بخش اول و هم در بخش دوم خود با ایراد همراه است.

با این وجود بر اساس شکل‌گیری ساختار اسمی شرکت، این خودرو با نام تجاری ثبت شده تیگارد نگارش و خوانده خواهد شد.

فروش خودرو

مشخصات فنی

با حضور خودروهای جدیدی چون فونیکس تیگو ۸ پرو یا لاماری ایما، چینی‌ها ثابت کردند که می‌خواند بار دیگر خطاهای خود را جبران کرده و در مسیر اصلاح دست بردارند. از این رو، این دو خودرو با پیشرانه‌هایی روانه بازار کشور شدند که حالا نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت به همراه دارند و با گیربکس‌هایی غیر از نوع ضریب متغیر (CVT) همراه هستند.

حالا X35 با پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری روانه بازار شده است که از دیدگاه توان فنی، خروجی مشابه به نسخه ۱.۵ لیتری نسبتا قدیمی شرکت مدیران خودرو (استفاده شده در تیگو ۷ قدیمی و آریزو ۵ توربو) دارد. از آن گذشته، گیربکس‌های ضریب متغیر (CVT) هرگز نتوانستند در بازار ایران و در دل مشتریان جا باز کنند. با این حال تنها انتخاب در X35، همین نسخه اتوماتیک ضریب متغیر است. با این وجود صنعت مونتاژ خودروهای چینی در خاک ایران با آنچنان سرعت و قدرتی پیشرفت نمی‌کند که نگرانی‌های تیگارد را در رقابت با سایر کراس اوورهای اقتصادی به همراه داشته باشد. از این رو این ستاپ فنی همچنان درخور کلاس و درخور بازه قیمت است.

خطا جالب دیگری که در کاتالوگ رسمی خودرو به چشم می‌خورد، بیان نام سیستم تعلیق چند نقطه‌ای (Multi-Link) در محور عقب است که در حقیقت از نوع محور پیچشی یکپارچه ساده است. این سیستم بدون تردید ساده‌ترین و ارزان قیمت‌ترین سیستم تعلیق مورد استفاده در خودروهای کلاس اقتصادی است که البته چینی‌هایی چون برخی مدل‌های MVM، مدت‌ها است که از آن استفاده نمی‌کنند.

از آن جالب‌تر، عدم ارائه ابعاد و اندازه‌های دقیق خارجی محصول در کاتالوگ رسمی شرکت است که معمولا از ابتدایی‌ و ساده‌ترین اطلاعاتی است که باید در یک کاتالوگ خودرو به مشتری عرضه می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید