وام قرض الحسنه 350 میلیون بدون نیاز به ضامن | وام قرض الحسنه فوق العاده با شرایط اسان و اقساط بلند مدت!!

وام قرض الحسنه 350 میلیون بدون نیاز به ضامن | وام قرض الحسنه فوق العاده با شرایط اسان و اقساط بلند مدت!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی که برگرفته از مصوبه شهریورماه شورای پول و اعتبار است، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه اخذ کارمزد قرض‌الحسنه اعطایی از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصد کارمزد، پس از تصویب در هیات مدیره بانک منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی اقدام کنند.

گفتنی است، شورای پول و اعتبار در یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود به بررسی نحوه  اعطای اختیار به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت .

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار؛ برای کاهش میزان کارمزد قرض الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض الحسنه نظیر ازدواج و فرزند آوری ... بانک ها  و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه اعطایی را با  تصویب در هیئت مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین کند.

وام قرض الحسنه

شرایط ویژه و باورنکردنی وام قرض الحسنه با تحویل فوری

وام قرض الحسنه یکی از موارد مهم در حوزه مالی است که در ایران اجرا می‌شود. وام قرض الحسنه به صورت غیرسودآور و به‌عنوان یک راه حل برای کسانی که به علت محدودیت‌های مالی قادر به انجام نیازهای خود نیستند، ارائه می‌شود.در ایران، وام قرض الحسنه به‌عنوان یکی از ابزارهای موفق در کاهش فقر و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود. وام قرض الحسنه از طریق بانک‌ها، مؤسسات مالی و نهادهای دولتی به افراد یا گروه‌های مستحقی که دارای درآمد کم و بدون تضمین مورد قبول هستند، اعطا می‌شود. هدف آن کمک به این افراد جهت انجام حجمی از نیازهای اساسی و ضروری از قبیل خرید مسکن، خرید وسایل خانگی، تکمیل تحصیلات فرزندان و تشکیل کسب و کار است.مزیت اصلی وام قرض الحسنه نسبت به وام‌های بهره‌دار، عدم وجود سود و بهره‌ای است که از طرف دریافت‌کننده وام دریافت می‌شود. این وام به صورت معاف از پرداخت سود و بهره به درخواست‌کننده واریز می‌شود.

وزیر اقتصاد از کاهش کارمزد وام های قرض الحسنه خبر داد. احسان خاندوزی گفت: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رئیس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رئیس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام‌های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می‌یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است. بانک رسالت به منظور کمک به مشتریان خود و تنوع سبد محصولاتش، وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهد. این وام سود ندارد.

وام قرض الحسنه

آن دسته از مشتریانی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه بانک رسالت هستند و شرایط لازم را دارند، باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند. بعد از افتتاح حساب قرض الحسنه و ایجاد میانگین حساب سه ماهه، نوبت به ارائه مدارک هویتی است که تمامی آن به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. بعد از ثبت نام غیرحضوری برای وام و ارائه مدارک لازم، مامور بانک به صورت حضوری در محل مورد نظر شما حاضر شده و احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهد داد. اعتبارسنجی مشتریان بانک توسط سامانه مرآت انجام خواهد گرفت.

به این تسهیلات ۲ درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات با توجه به معدل حساب تعیین می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام با توجه به معدل حساب ۲۰ درصدی ۶۰ ماه اعلام شده است. سقف پرداخت اقساط با توجه به ۴۰ درصد معدل حساب به ۴۸ ماه می‌رسد.

میزان اقساط وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت چقدر است؟

با توجه به میزان وام، نرخ کارمزد و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان تعیین شده است. کل سود تسهیلات به ۳۶ میلیون تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی تحت هر شرایطی شرایط دریافت این وام را نداشته باشد، می‌تواند امتیاز آن را به بستگان درجه یک خود منتقل کند.

بانک رسالت از جمله بانک‌های قرض الحسنه کشور است که فرآیند دریافت وام آن به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به افراد در شعب این بانک نیست.

وام قرض الحسنه

این افراد برای ساخت خانه وام ۷۵۰ میلیونی می‌گیرند

بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونی‌سازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

سقف تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن برای کلانشهرها ۷۵۰ میلیون تومان است و به سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌ها و فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود.

بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونی‌سازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

بنا به گفته عباس حسینی ـ مدیرعامل بانک مسکن – از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین استفاده کردند پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات ساخت با فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۸ درصد خواهد بود. پیش از این نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بود که از ۱۳ تیر امسال به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است. برای دهک‌های ۱ و ۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های ۳ و ۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. هر دوی این وام‌ها با نرخ سود ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله است./ایسنا

دیدگاه خود را ارسال کنید