قیمت خودرو در آخرین روز های مهر ریخت | سقوط باورنکردنی قیمت خودرو های پر طرفدار داخلی!!

قیمت خودرو در آخرین روز های مهر ریخت | سقوط باورنکردنی قیمت خودرو های پر طرفدار داخلی!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو، امروز، یکشنبه، 30 مهر 1402، برای دومین بار متوالی طی هفته اخیر از نرخ دلار پیروی نکرد. بازار خودرو برخلاف روند روز گذشته نرخ دلار، معاملات را به صورت صعودی آغاز کرد.

قیمت خودرو امروز 30 مهر 1402 به صورت صعودی گزارش می‌شود. خودروهایی که افزایش قیمت دارند، اغلب محصولات داخلی هستند و بازار خودروهای مونتاژی، با ثبات گزارش می‌شود.

بازار خودرو امروز برای دومین بار از هفته گذشته، برخلاف نرخ دلار در بازار آزاد حرکت کرد. روزهای پایانی هفته گذشته که نرخ دلار در بازار آزاد به بالای 51 هزار تومان حرکت کرد، انتظار می‌رفت که تغییراتی در قیمت خودرو نیز به چشم بخورد؛ اما بازار خودرو تغییر آن‌چنانی نداشت. از سوی دیگر روز گذشته نرخ دلار تا نزدیکی کانال 50 هزار تومان پایین آمد و انتظار می‌رفت که همین افت قیمت در بازار خودرو نیز انجام بگیرد؛ اما در کمال تعجب، قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز غالباً صعودی بوده و محصولات مونتاژی نیز باثبات گزارش می‌شوند.

قیمت خودرو

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود و طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت. این خودرو امروز نیز حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده و روی نرخ 346 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207i دنده‌ای از هاچ‌بک‌های محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود که هفته گذشته حدود 11 میلیون تومان افت قیمتی داشت. این هاچ‌بک ایرانی- فرانسوی امروز حدود 6 میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت 611 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که دقیقاً همانند 207i حدود 6 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با قیمت 585 میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک که لوکس‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو است، با 15 میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو از ابتدای معاملات امروز با قیمت 780 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت خودروهای مونتاژی در اغلب موارد نسبت به روز گذشته باثبات است.

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که تغییری نسبت به هفته گذشته ندارد و با همان نرخ 740 میلیون تومانی روزهای گذشته درحال معامله است.

فردا T5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که تغییرات چندانی در بازار ندارد. این خودرو امروز نیز هیچ تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و 450 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که نسبت به ابتدای هفته گذشته، افت 60 میلیونی داشت، امروز برخلاف سایر محصولات بازار، حدود 15 میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و 515 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار بوده که رکورددار افزایش قیمت در این بازار نیز محسوب می‌شود. این خودروی چینی با صعود 20 میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و 660 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزها آینده

اگر چه طی روزهای گذشته، قیمت خودرو نسبت به نرخ دلار در بازار آزاد واکنش عکس نشان داده است؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که بازار خودرو همانند تمامی بازارهای دیگر، وابستگی خود به نرخ دلار را از دست بدهد. البته آن‌طور که معلوم است، نرخ دلار نیز به ثبات نسبی رسیده و احتمال افزایشی شدن آن تا انتهای هفته پایین است.

مطالعه بیشتر:پیش بینی قیمت طلا و سکه 30 مهر 1402 / قدرت‌نمایی دلار، طلا را نزولی کرد

بنابراین تنها عامل تأثیر گذار بازار فعلی، روند عرضه خودرو بوده که طبق اخبار، علاوه‌بر خودروهای داخلی و مونتاژی احتمالاً طی هفته‌های پیش رو، روند تحویل خودروهای وارداتی نیز سرعت بیشتری بگیرد. درنتیجه احتمالاً تا انتهای هفته جاری، بازار خودرو در ثبات و رکود به سر ببرد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار امروز

بازار خودرو به دلیل تاثیرپذیری بالا از نوسانات دلار، تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند.قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه 20 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید