شاهکار جدید دولت: وام آنلاین چیست؟ | جدید ترین وام کم سود و بدون ضامن آغاز شد!

شاهکار جدید دولت: وام آنلاین چیست؟ | جدید ترین وام کم سود و بدون ضامن آغاز شد!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

احسان خاندوزی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارداشت: نرخ بیکاری بهار امسال به 8.2 درصد رسیده بود که در تابستان بازهم کاهش یافت؛ چنین رقمی همزمان با افزایش نرخ مشارکت در سالهای قبل نداشتیم و این همسویی خیلی امیدوارکننده است.

وی گفت: سیاست های ناظر بر ایجاد رونق در عرصه کلان اقتصادی، سیاست های تسهیل کسب و کارها و سیاست‌های تحریک اشتغال و تامین مالی کاریابی و ... از مهمترین سیاست هایی است که موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت می شود.

وام فوری

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تسهیلات پرداختی کمیته امداد با نظارت های پسینی به هدف رسیده است، افزود: به جهت کمیت نیز تلاش دولت و مجموعه دستگاه های مالی این بوده که تعداد واحدهایی که تامین مالی شده اند را افزایش دهند.

خاندوزی ادامه داد: اراده و خواست جدی دولت و رییس جمهور این است که از ظرفیت تمام نهادهای تخصصی و واسط استفاده کنند؛ البته با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم ولی نسبت به چند سال قبل وضعیت خیلی بهتری داریم و اینده روشنی پیش رو داریم.

وی گفت: در خصوص صندوق ضمانت نیز باید امار عملکرد بانکها افزایش یابد تا سخت گیری ها در خصوص ضمانت و وثایق کاهش یابد.

خاندوزی درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از 150 میلیون به 200 میلیون تومان تصریح کرد: حتما موافق افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی هستیم و به رییس کل بانک مرکزی هم می گوییم تا 300 میلیون تومان را هم افزایش دهند. این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح می کنیم.

وام فوری کمیته امداد 200 میلیون تومان شد

بختیاری رییس کمیته امداد در این نشست گفت: در جامعه اسلامی تکدی گری باید مغضوب باشد؛ باید بستر کار فراهم شود تا عده ای مشمول این مغضوبات قرار نگیرند.

وی ضمن تقدیر از بانکها بعنوان یاوران اشتغال کمیته امداد گفت: 86 درصد تسهیلات مربوط به اشتغال کمیته امداد در سال قبل جذب شد؛ با راه اندازی صندوق ضمانت اشتغال نیز تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات به اعضای کمیته امداد انجام شده است.

او با اشاره به اینکه بالای 92 درصد اشتغالزایی کمیته امداد به هدف رسیده است، تصریح کرد: الان وام اشتغالزایی 150 میلیون تومان برای اعضای کمیته امداد خیلی جوابگو نیست و استدعا داریم این عدد در شورای پول و اعتبار حداقل به 200 میلیون تومان برسد؛ البته رقم 300 میلیونی تسهیلات قرض الحسنه هم محفوظ باشد.

بختیاری از بانک‌ها و وزارت اقتصاد خواست تا تسهیلات اشتغال به کمیته امداد را هم در کنار تسهیلات ازدواج و فرزند اوری در اولویت قرار دهند./ تسنیم

وام بدون  ضامن

2 وام فوری 150 و 200 میلیونی بانک رفاه به همه 

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: سقف ارائه تسهیلات بانک های قرض الحسنه که تا سال ١٣٩٩ حدود ٥٠ میلیون تومان بود، در سال ١٤٠٠ به ٢٠٠ میلیون و برای امسال به ٣٠٠ میلیون تومان رسید.

 «ابوذر سروش» روز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی قرض نیکو با بیان اینکه در کشور ٢ بانک قرض الحسنه داریم افزود: سهم این ٢ بانک از قرض الحسنه پس انداز کشور به ٣٠ درصد، از قرض الحسنه جاری به ۴.۵ درصد و از کل نقدینگی بانکی کشور به چهار درصد رسیده و حدود ٢٠ میلیون نفر عضو دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته آمار تسهیلات قرض الحسنه کشور بدون این ٢ بانک ١٨٠ همت (هزار میلیارد تومان) بوده و این ٢ بانک به طور مجزا ١٧٠ همت تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود ۴٨ درصد از تسهیلات قرض الحسنه کشور در سال ١۴٠١ مربوط به ٢ بانک قرض‌الحسنه بود.

معاون نظارت بانک مرکزی خاطرنشان‌کرد: از نظر شاخص های بانکی، مطالبات امسال در شبکه بانکی به ۴.۵ درصد رسیده که پیشتر حتی به ١١ درصد هم رسیده بود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عددی قابل تحسین است و باید گفت که مردم ما خوش حساب هستند.

سروش به موضوع خدمات الکترونیک در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بخش عمده خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب به صورت غیر حضوری انجام می شود و امضای الکترونیک و حتی سفته الکترونیک نیز در حال نهایی شدن است.

وی درباره کارمزد بانک های قرض الحسنه نیز گفت: طبق برنامه ریزی قرار شد که ساماندهی خوبی در حوزه کارمزد انجام شود که در مدل جدید هر سال کارمزد دریافت نخواهد شد، بلکه فقط یک بار و یک مبلغ ثابت حدود ٣٠٠ هزار تومان دریافت خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: البته در بانک قرض الحسنه رسالت نیز حتی همین کارمزد هم دریافت نخواهد شد و فقط رقم ثابت آن دریافت می‌شود و قرار است کارمزد وام های زیر ١٠ میلیون تومان نیز صفر باشد.

وام با طلا سود کم

مدارک و شرایط لازم برای دریافت وام فوری

متقاضیان دریافت وام خوداشتغالی در صورت داشتن شرایط لازم و نامه از سازمان‌های مربوطه باید در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمنا متقاضیان تسهیلات مذکور باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سپرده خود نگهداری کنند.

سقف این وام برای کارگران ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایان ۳۰۰ میلیون تومان است. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارد.

حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۸۴ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۲۱ تومان است. کل سود تسهیلات، ۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان و مجموع رقم وام و سود آن، ۱۷۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۶۰ تومان خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید