سود سهام عدالت ابان ماه امشب واریز می شود | سهام عدالتی ها چشم به راه باشند!!

سود سهام عدالت ابان ماه امشب واریز می شود | سهام عدالتی ها چشم به راه باشند!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سود 1 میلیون تومانی بحساب صاحبان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری گفت: فقط کافی است، مردم در سامانه سهام عدالت و سامانه سجام یا یکی از این دو سامانه شماره حساب‌های مربوط خود را ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سامانه هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: اگر در سنوات گذشته این سهام واریز شده متعاقبا امسال هم به همین شماره واریز خواهد شد و اگر سودی واریز نشد منتظر ارسال پیامکی از سوی شرکت سپرده‌گذاری نباشند و هر پیامکی آمد جعلی است.

سال گذشته مبلغ 600 هزارتومان سود سهام عدالت به دارندگان سهام 532 هزارتومانی و مبلغ 1 میلیون و 128 هزارتومان به دارندگان سهام 1 میلیونی سود واریز شد. بنابر گفته های مسئولین دولت امسال 2 برابر این رقم سود بحساب دارندگان سهام عدالت واریز می شود.

سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه‌ای هرگونه فراخوان برای ثبت نام و یا واریز سود سهام عدالت را جعلی و غیرقانونی اعلام کرد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست توسط برخی افراد برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم از طریق انتشار در شبکه‌های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت‌های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی سازی با سرشناسه‌های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت، به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اصحاب رسانه می‌رساند؛ هرگونه واگذاری سهام عدالت پس از تصویب سبد سهام در هیات وزیران و تصویب سازوکار واگذاری از جمله تعیین اولویت‌های مشمولین؛ در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قاون اساسی انجام خواهد شد. آخرین تصمیمات در این خصوص از طریق سایت سازمان به نشان www.ipo.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد.

جاماندگان سهام عدالت

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد!!

بدیهی است هرگونه فراخوان مردم مبنی بر ثبت نام در خصوص دریافت سهام عدالت یا واریز سود سهام عدالت به جزء مبادی فوق، جعلی و غیرقانونی است و این سازمان در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده احتمالی، مراتب را از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت توسط دولت به وقوع یک فاجعه در کشور منتهی می شود، از رئیس مجلس خواست تا با پیگیری از وزیر اقتصاد مانع این کار شود.

محسن علیزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس ضمن درخواست ورود وی به نحوه انتخاب نمایندگان در هیات ها گفت: اخبار نگران کننده ای درخصوص پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با نحوه تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت در کشور شنیده می شود که در صورت صحت بسیار نگران کننده است و گمان می رود که دولت به دنبال این است که سهام عدالت را به طور کامل به دست بگیرد.

بیش از 15 سال است که مساله سهام عدالت متوفیان بلاتکلیف بوده و خانواده های آنها منتظر بودند که به شکل سهل و ساده با کمترین دیوانسالاری اداری و اجرایی انتقال سهام متوفیان انجام گیرد. 

لازم به ذکر است وزیر اقتصاد در نشست خبری روز جاری با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان گفت:   از روزهای آینده با اولویت بر روش های غیرحضوری کار را ساماندهی خواهیم کرد و نماینده وراث می توانند با مراجعه به سامانه ای که طی روزهای اتی معرفی خواهد شد، می توانند فرایند تعیین تکلیف سهام متوفیان را به انجام برسانند. با این اقدام، سهام عدالت  بیش از 3.5 میلیون متوفی  تعیین تکلیف خواهد شد.

تا پیش از این حمیدرضا دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف وراث سهام عدالت گفته بود: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام عدالت صادر شد.

 سهام عدالت

وی به وجود موارد متعدد در زمینه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و گفت: وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس به دیگر مشکل حاکم در مسیر سهام عدالت متوفیان اشاره کرد و اظهار داشت: در ایران با ادیان و مذاهب مختلفی روبرو هستیم و این‌گونه نیست رفتار وراثتی کشور در خصوص مذهب شیعه با فرد مسیحی و زرتشتی یکسان باشد.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

دانش کاظمی افزود: از سوی دیگر طبق دستور رهبر معظم به قوه قضاییه، نباید هزینه ویژه‌ای برای امور سهام عدالت از سوی سهامداران پرداخت شود.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: پس از تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی بورس در نهایت مصوب شد تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکانی را فراهم کند که سهامداران بتوانند از طریق برگه انحصار وراثت، فرمی را به صورت رایگان از طریق سامانه‌ای که به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی متصل است، پر کنند.

وی اعلام کرد که با توجه به چنین اقدامی، وراث متوفیان سهام عدالت و نیز سهامی که باید به آنها اختصاص یابد؛ مشخص است.

دیدگاه خود را ارسال کنید