واریز سود سهام عدالت نیمه دوم آبان ماه به حساب سهام داران واریز می شود؟ | وام سهام عدالت هم آغاز شد؟!

واریز سود سهام عدالت نیمه دوم آبان ماه به حساب سهام داران واریز می شود؟ | وام سهام عدالت هم آغاز شد؟!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در ادامه هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:  رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته اند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری شرکت‌های کارگزاران بتوانیم برگ زرین دیگری را در ارائه خدمات به جامعه سهامداری رقم بزنیم.

سهام عدالت

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سرگذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیر حضوری به صورت الکترونیکی در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که این موضوع برای شرکت‌های کارگزاری یک فرصت ویژه را شکل داده است، گفت: در موضوع تقسیم قهری سهام عدالت به وراث نیز مجددا یک فرصت نهفته برای کارگزاران به وجود می‌آید و با توجه به این که بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متوفی سهام عدالت در ایران وجود دارد.  

او با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت آن‌ها خواهد بود، افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه مسیر تحول دیجیتال خود با رونمایی از سامانه (میراث) در روزهای آتی تقسیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط‌های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کنند.

سهام عدالت

حالا خبرها از برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی حاکی از آن است که سامانه میراث در حاشیه این نمایشگاه فردا رونمایی می‌شود.

در ادامه هم مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی محمد باغستاتی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد و گفت: افراد حتما باید سجامی باشند و برگه انحصار وراثت رو داشته باشند.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: زمان واریز سود سهام عدالت 1402 تا پایان آذرماه است. نورنیوز ـ گروه اقتصاد: مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اعلام کرد که سود سهام عدالت تا پایان آذرماه 1402 پرداخت خواهد شد. 

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز به تازگی درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: هنوز نهایی نشده اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته یعنی همان آذرماه، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

با توجه به سخنان مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بسیاری از دارندگان سهام عدالت سود چند میلیونی دریافت خواهند کرد. او گفته است: برای افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد.

همچنین رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت می گوید: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

اما سود سهام عدالت در سال جاری چقدر بوده است؟ سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

جزئیات جدید دواریز سود سهام عدالت در اواخر آذر 1402

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

به گزارش ایسنا، اخیرا مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس – درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت توسط دولت به وقوع یک فاجعه در کشور منتهی می شود، از رئیس مجلس خواست تا با پیگیری از وزیر اقتصاد مانع این کار شود.

محسن علیزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس ضمن درخواست ورود وی به نحوه انتخاب نمایندگان در هیات ها گفت: اخبار نگران کننده ای درخصوص پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با نحوه تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت در کشور شنیده می شود که در صورت صحت بسیار نگران کننده است و گمان می رود که دولت به دنبال این است که سهام عدالت را به طور کامل به دست بگیرد.

با توجه به اینکه سود سهام عدالت هر ساله تقریبا دو برابر سال قبل می شود باید دید امسال سود سهام عدالت چقدر خواهد بود.

سود سهام عدالت هر ساله برای دارندگان سهام عدالت واریز می شود و معمولا زمان واریز سود اواخر سال است. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شد و مبلغ واریزی برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی متفاوت بود. در سال ۱۴۰۲ فرآیند پرداخت سود سهام عدالت به مانند سال گذشته خواهد بود و احتمالا مرحله اول سود سهام عدالت آذرماه پرداخت خواهد شد. است. درباره مبلغ سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ گفته شده که مشابه سال قبل خواهد بود.

با توجه به اینکه سود سهام عدالت هر ساله تقریبا دو برابر سال قبل می شود باید دید امسال سود سهام عدالت چقدر خواهد بود.

چندی پیش رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید