بلاخره قیمت نان آبان ماه گرانتر می شود یا نه؟ | سرگردونی نانوا ها این ماه بر تعیین قیمت جدید؟!

بلاخره قیمت نان آبان ماه گرانتر می شود یا نه؟ | سرگردونی نانوا ها این ماه بر تعیین قیمت جدید؟!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با واقعی سازی قیمت نان و پرداخت یارانه مستقیم به دهک‌های ضعیف، از تخلفات برخی افراد مبنی بر احتکار نان و آرد جلوگیری می‌شود.

بهانه جدید برای گران کردن نان پیدا شد. عطاءالله هاشمی گفت: هوشمندسازی نان مُسکن مقطعی جلوگیری از احتکار نان خشک است و تا زمانیکه مشکل آرد و نان و گندم به صورت ریشه‌ای و اساسی حل نشود، این تخلفات ادامه دارد.

به گفته او، واقعی سازی قیمت نان و پرداخت یارانه نقدی به دهک‌ها و اقشار ضعیف راهکار اساسی جلوگیری از تخلفات احتکار نان خشک و آرد یارانه‌ای محسوب می‌شود.

قیمت نان

هاشمی ادامه داد: هم اکنون میزان مصرف آرد و گندم در کشور واقعی نیست و به عبارتی ضایعات پخت نان به سبب استفاده خوراک دام و طیور هدفدار انجام می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه جلوی احتکار نان خشک با هوشمندسازی گرفته می‌شود، گفت: دولت به جای پرداخت یارانه به کارخانه‌های آردسازی و نانوایان باید به مصرف‌کننده یارانه دهد.

او افزود: امسال دولت هرکیلو گندم را با نرخ ۱۵ هزارتومان از کشاورزان خریداری کرده است که با سایر هزینه‌های تبعی برای دولت ۲۰ هزارتومان تمام می‌شود، درحالیکه به طور متوسط هرکیلو آرد با نرخ هزارتومان در اختیار واحد‌ها قرار گرفته که در نهایت به دلیل اختلاف معنادار قیمت بدیهی است که تخلف در حوزه آرد و نان رخ دهد.

هاشمی با اشاره به تاثیر نوسان قیمت نهاده‌های دامی در تخلفات حوزه آرد و نان گفت: در مواقعی که قیمت نهاده دامی گران نبود، تخلفات در حوزه آرد و نان وجود نداشت و با افزایش قیمت‌ها موضوع تخلفات تشدید شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید