سود سهام عدالت جاماندگان مرحله سوم کی واریز می شود؟ | خوش خبری ویژه جاماندگان سهام عدالت

سود سهام عدالت جاماندگان مرحله سوم کی واریز می شود؟ | خوش خبری ویژه جاماندگان سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حواستان به شماره حساب و شماره شبا اعلامی باشد

سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی، نتوانستند سود سهام عدالت مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند. اگر می‌خواهید امسال جزو کسانی باشید که آخر آذرماه سود سهام عدالت دریافت می‌کنند از همین امروز باید به چند نکته مهم توجه کنید. مهمترین آن این است که حساب بانکی خود را چک کنید. اگر مسدود یا راکد باشد، سود سهام عدالت به حسابتان واریز نمی‌شود. شماره شبا ۲۶ کاراکتر دارد، دو حرف انگلیسی و ۲۴ رقم.

باید حواستان به اعداد و حروف این شماره باشد، اگر یکی از آنها را اشتباه وارد کنید، شبای شما نامعتبر حساب می‌شود و امسال سودی به حسابتان واریز نمی‌شود. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای دریافت سود مشکل درست کند، حساب مشترک دو امضاست. بهتر است در سامانه سهام عدالت مربوط به شماره حساب، از شماره حساب بانکی استفاده کنید که فقط به نام خودتان باشد. در ضمن حواستان باشد شماره حساب ارزی و بلند مدت به درد این کار نمی‌خورد و در سامانه ثبت نمی‌شود و نامتان در گروه افرادی که سود دریافت می‌کنند، قرار نمی‌گیرد.

پس در این فرصت باقی مانده تا پایان آذرماه بهتر است یک دور دیگر اطلاعات شماره حساب و شماره شبایی که ثبت کرده‌اید را بررسی کنید. اگر شماره شبای بانکی شما مشکل دارد دو راه دارید. می‌توانید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرسsejam.ir مراجعه کنید و شماره شبا جدید را ثبت کنید. در روش دوم می‌توانید شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir ثبت و در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرید. اگر حساب بانکی شما بیشتر از شش ماه راکد بوده هم باید یک سری به بانک بزنید و آن را فعال کنید. اگر همه این کارها را انجام بدهید خیالتان راحت است و سود سهام عدالت به حسابتان واریز می‌شود.

سود سهام عدالت

‌کسانی که تاکنون سود سهام عدالت نگرفته‌اند چه کنند؟

بعضی‌ها هنوز نمی‌دانند مشمول سهام عدالت هستند یا نه. به همین دلیل سامانه‌ای طراحی شده است که سهام‌داران از طریق این سامانه می‌توانند مطمئن شوند که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته یا کلا جزو بازماندگان هستند که هنوز برای آنها تصمیمی گرفته نشده است. مراحل استعلام سهام عدالت هم به این شکل است که باید در اولین مرحله وارد سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir شوید.

بعد از انتخاب ورود به سامانه و گذراندن مراحل معمول اولیه، به صفحه‌ای می‌رسید که از شما کد ملی می‌خواهد. بعد از وارد کردن کد ملی و کد امنیتی باید روی ادامه کلیک کنید .اگر مشمول سهام عدالت نباشید یک صفحه نمایش داده می‌شود که درون یک باکس قرمز نوشته شده:«مراجعه کننده گرامی شماره ملی وارد شده در فهرست سهامداران ثبت نام شده سهام عدالت موجود نمی‌باشد، باتشکر لطفا از سامانه خارج شوید.» اما اگر مشمول سهام عدالت باشید به مرحله بعد منتقل می‌شوید. در مرحله بعدی باید اطلاعات هویتی خود (نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، سال تولد و شماره شناسنامه) را از بین گزینه‌های نمایش داده شده انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.

وقتی هویت شما تایید شد، باید گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام و مشاهده برگه سهام عدالت را انتخاب کنید. در مرحله آخر و در برگه سهام؛ ارزش اسمی سهام، وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز را مشاهده می‌کنید. پس از استعلام سهام عدالت و مطمئن شدن از دارایی سهام عدالت، دو گزینه برای انتخاب دارید. اگر می‌خواهید خودتان به صورت مستقیم روی سهامتان کنترل داشته باشید، گزینه آزاد سازی را انتخاب کنید، وگرنه روی گزینه کنترل غیر مستقیم کلیک کنید.

اگر سهام عدالت نداشته باشید که هیچ، دیگر نیاز نیست دنبال سودتان باشید ولی اگر تازه متوجه شده‌اید که سهام عدالت دارید اصلا نگران نباشید، چون سودتان نسوخته. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده، اگر فردی در دو سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام نکرده و سودی به حسابش واریز نشده، به محض ثبت نام و دریافت کد تایید سجامی، سود سهام عدالت به صورت یکجا به حسابش واریز خواهد شد. سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید