خوش خبری ویژه شنبه اول هفته | تمدید بیمه تامین اجتماعی فرزندان بازنشستگان تا 4 سال!

خوش خبری ویژه شنبه اول هفته | تمدید بیمه تامین اجتماعی فرزندان بازنشستگان تا 4 سال!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت گفت: تا پیش از این، بیمه سلامت فرزندان دولت فقط تا ۱۸سالگی تمدید اعتبار می‌شد که در حال حاضر این اعتبار تا ۲۲ سالگی قابل تمدید خواهد بود.

جمشید شایان‌فر در توضیح بیشتر گفت: اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا پیش از این فقط تا ۱۸سالگی تمدید می‌شد، ولی با رویکرد جدید این اعتبار تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲سالگی فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان قابل تمدید است.

مدیر کل بیمه‌گری  و جذب منابع  سازمان بیمه سلامت ادامه داد: شاغلان و بازنشستگان نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند و تمدید اعتبار به صورت برخط انجام می‌شود. همچنین برای تسهیل خدمات بیمه‌شدگان نیز اعتبار بیمه سایر افراد هم ۴ ماهه تمدید می‌شود و این تمدید اعتبار نیز نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

وی افزود: فرزندان دختر کارکنان دولت و بازنشستگان پس از ۲۲سالگی، از نظر ازدواج بررسی می‌شوند و می‌توانند بعد از این سن با تماس با سامانه ۱۶۶۶ از جزئیات ادامه بیمه سلامت خود مطلع شوند. همچنین فرزندان پسر هم پس از ۲۲سالگی، از نظر تحصیل و ازدواج بررسی می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۶۶ و حتی مراجعه حضوری بیمه خود را تمدید کنند.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: اگر فردی از شمول بیمه خود خارج می‌شود، از بیمه‌گذار یا بیمه‌شده در خواست داریم که ما اطلاع دهد تا در خصوص معوقات یا حق بیمه بررسی‌های لازم انجام شود و مشکلی پیش نیاید. ضمن این که تمام بیمه‌شدگان با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* می‌توانند از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند.

براساس اعلام پایگاه خبری خبری سازمان بیمه سلامت ایران، شایان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: بررسی دهک افراد در خصوص بیمه سلامت برای کارکنان دولت الزامی ندارد. ضمن این که شرایط جدید تمدید اعتبار فرزندان کارکنان دولت از چند روز قبل به ما ابلاغ شده و از تاریخ ۲۷ آبان‌ماه لازم‌الاجرا تلقی می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید