با این غذا شب یلدات رو خوشمزه کن | طرز تهیه مرغ پرتقالی رستورانی با دستور خارق العاده!

با این غذا شب یلدات رو خوشمزه کن | طرز تهیه مرغ پرتقالی رستورانی با دستور خارق العاده!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

«چرا غذا‌های رستورانی خوشمزه‌ترن؟!»مرغ پرتقالی درست کنید و لذت ببرید | فوت و فن‌های مرغ رستورانیمرغ پرتقالی یکی از غذا‌های خوشمزه‌ای است که در نگاه و طعم اولیه کسی متوجه حضور پرتقال در آن نخواهد شد. یک خوراک لذیذ و جذاب که حتما عاشقش خواهید شد. امتحانش کنید و بدانید که با این دستور مرغ رستورانی را به منزل آورده‌اید!

مرغ کاری

مرغ پرتقالی درست کنید و لذت ببرید | فوت و فن‌های مرغ رستورانی

شما هم اعتقاد دارید غذا در رستوران یک طعم دیگر دارد؟! آن را بیشتر دوست دارید؟! فکر می‌کنید در منزل نمی‌توانید آن مزه را به دست بیاورید؟! خب اشتباه فکر می‌کنید!

تهیه کردن هر نوع غذا در منزل اگر به روش اصولی و درست آن باشد، ترفند‌ها و فوت و فن‌هایش رعایت شود با نمونه‌ی رستورانی آن فرقی نخواهد داشت.

مرغ پرتقالی یکی از غذا‌های خوشمزه‌ای است که در نگاه و طعم اولیه کسی متوجه حضور پرتقال در آن نخواهد شد. یک خوراک لذیذ و جذاب که حتما عاشقش خواهید شد. امتحانش کنید و بدانید که با این دستور مرغ رستورانی را به منزل آورده‌اید!

مواد لازم

مرغ ۲ ران کامل

آب پرتقال طبیعی ۱ ونیم لیوان

پیاز یک عدد

کره آب شده ۴ قاشق غذاخوری

زعفران دم شده به میزان سخاوت شما!

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

رب (بنا به تمایل) ۱ قاشق چای خوری

آلو به میزان دلخواه

آب جوشیده ۲ لیوان

طرز تهیه

گام اول

در یک تابه یا قابلمه کره را با کمی روغن مخلوط کنید. دلیل این ترکیب این است که کره به تنهایی اگر زیاد حرارت ببینید می‌سوزد. مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و تمام اطرافشان را خوب سرخ کنید.

گام دوم

پیاز‌ها را پوست گرفته بشویید و ریز خرد کنید. آن‌ها را هم در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه پیاز‌ها سرخ شده و رنگشان طلایی شد آن‌ها را با مرغ‌های سرخ شده مخلوط کنید. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و همه را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

گام سوم

اگر دوست دارید رب به مرغتان اضافه کنید دقیقا همین حالا وقت مناسب آن است! حتما رب را کمی در روغن تفت بدهید تا رنگ آن خوب باز شود و بعد به مرغ‌ها اضافه کنید. اگر هم رب را از موادتان حذف کرده‌اید هیچ اتفاقی نمی‌افتد! این مساله کاملا سلیقه‌ای است، چون بعضی افراد دوست دارند رنگ مرغشان فقط زعفرانی باشد و بعضی دیگر طالب رنگ قرمز رب هستند.

گام چهارم

آب جوشی که دارید را به مرغ‌ها اضافه کنید در ظرف را هم بگذارید تا بپزند. وقتی مرغ نیم‌پز شد زمان هنرنمایی پرتقال می‌رسد! درواقع آب پرتقال! آن را به همراه زعفران دم کرده‌تان به مرغ‌ها اضافه کنید. اگر آب پرتقال را قبل از اینکه داخل مرغ بریزید از صافی رد کنید نتیجه‌ی کار جذابتری خواهید داشت. حواستان به هسته‌های پرتقال هم باشد! اگر آن‌ها به صورت اتفاقی در مرغ بیفتند طعم غذا را تلخ خواهند کرد! آب پرتقالتان هم باید طبیعی باشد. این نکته‌ی خیلی مهمی است!

گام پنجم

آلو‌ها را خوب بشویید و داخل مرغ بریزید. در ظرف را بگذارید حرارت گاز را کم کنید و اجازه بدهید خیلی در آرامش و به تدریج مواد با هم بپزند. سس این غذا باید کمی غلیظ باشد و رقیق بودن آب مرغ اصلا مناسب این غذا نیست.

وقتی سس به غلظت مناسب رسید و مرغ‌ها کاملا پخته شدند غذای شما حاضر است. یک کته‌ی زعفرانی هم درست کنید و اگر دوست دارید کمی هم زرشک آماده کنید و نوش جان بفرمایید. این هم مرغ پرتقالی به روش رستورانی! به به!

دیدگاه خود را ارسال کنید