یارانه نقدی آذر ماه برای هر خانوار تا سقف 2 میلیون تومن خواهد رسید | یارانه آذر ماه کی واریز می شود؟

یارانه نقدی آذر ماه برای هر خانوار تا سقف 2 میلیون تومن خواهد رسید | یارانه آذر ماه کی واریز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۴، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز دوشنبه، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر قابل برداشت خواهد بود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آن‌ها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه به عنوان کالابرگ استفاده شود و از ۱۱ قلم مرتبط با این طرح خریداری شود، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به یارانه فرد اضافه خواهد شد.

یارانه نقدی

سامانه استعلام یارانه با کد ملی

سرپرست هر خانوار می‌تواند در وبگاه hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود ببیند. با کمک این سامانه اطلاعات زیادی درباره رایانه دریافتی دست خواهد آمد؛ این سامانه به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه و جاماندگان حمایت معیشتی راه‌اندازی شده است.

امکان مراجعه به سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض از این طریق برای همه کسانی که تصور می‌کنند به اشتباه از طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف شده یا جزو واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفته‌اند، وجود دارد.

یارانه نقدی

واریز یارانه جدید یک میلیونی شب یلدا

سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند.

جدیدترین یارانه دولت

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات واریز یارانه کودکان و مادران باردار و شیرده را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

علیرضا عسگریان اظهار کرد: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

با این حساب اگر یک خانواده همه شرایط چند خط بالا را با هم داشته باشند در آذرماه حداقل مبلغ 2/520/000 هزارتومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یک بار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

عسگریان همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر باردار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

وی در مورد سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و تعدادی غیر دولتی هستند. بزرگترین بحران صندوق‌ها این است که از نقطه سر به سر عبور کرده‌اند که علت‌های مختلفی دارد و دو علت اصلی یکی اینکه امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش یافته و متوسط سن بازنشستگی ۵۱ سال شده و صندوق‌ها نمی‌توانند از مستمری‌ها را بپردازند.

دیدگاه خود را ارسال کنید