عامل مهم آلودگی ها گسترده در تهران افشا شد | این مدارس تا پایان شب یلدا مجازی هستند!

عامل مهم آلودگی ها گسترده در تهران افشا شد | این مدارس تا پایان شب یلدا مجازی هستند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مازوت سوزی در کشور وجود دارد، اما نیروگاههای اطراف تهران هیچکدام از این سوخت استفاده نمی کنند ولی برخی شهرها که تعدادشان محدود است ناچار به استفاده هستند.

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم در خصوص اینکه برخی مقامات در کشور اعلام کردند مازوت سوزی درکشور وجود ندارد افزود:در کشور ناترازی گاز وجود دارد و در برخی ماه ها، از اواخر پاییز تا آخرفصل سرما به دلیل اولویت گازرسانی به بخش خانگی، گاز مورد نیاز نیروگاهها تامین نمی شود لذا ناچارا از سوخت جایگزین استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه ناترازی گازچیزی نیست که با یک یا دوسال بتوان آنرا حل و فصل کرد تصریح کرد:افزایش تولید، بهینه سازی مصرف ، ذخیره سازی و گذر زمان از جمله عواملی است که می تواند مشکلات مصرف گاز در کشور را برطرف نماید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: از آنجاییکه به دلیل ناترازی گاز نمی توان نیروگاهها را تعطیل کرد تا برق خانگی با مشکل مواجه نشود ناچار به استفاده از سوخت دوم هستیم. طبق طراحی اولیه سوخت دوم نیروگاه ها، نفت گاز(گازوئیل ) و برخی نفت کوره یا همان مازوت است که ناچار هستیم دربرخی روزها که امکان تامین گاز وجود ندارد از آن استفاده کنیم،منتها اینکه کجا و کدام نیروگاهها از این مازوت استفاده می کنند متفاوت است.

وی تاکید کرد:اینکه بگوییم مازوت سوزی نداریم حرف نادرستی است چون مازوت سوزی داریم اما اینکه اطراف تهران مازوت سوزی هست یا خیر واقعیت این است که نیروگاهها ی اطراف تهران هیچکدام از مازوت استفاده نمی کنند و تنها برخی شهرها که تعدادشان نیز محدود است ناچارا از سوخت مازوت استفاده می کنند.

نخعی درپاسخ به اینکه منشاء آلودگی هوا کجاست گفت: آلودگی هوا ترکیبی ازعوامل مختلف است و می تواند ناشی ازسوخت یا کیفیت پایین خودروها باشد که همه دست به دست هم داده، تا این اتفاق رخ دهد.

وی در خصوص صادق نبودن اطلاع رسانی مسئولین با مردم درمورد آلودگی هوا افزود: بحث صداقت نیست قانون هوای پاک چند سال پیش تصویب شد اما مفاد آن اجرا نشده و باقی مانده است ؛ به هر حال واکاوی گذشته و اینکه چه کسی ترک فعل کرده به جای خود قابل بررسی است اما درشرایط فعلی گره ای از مشکل باز نمی کند لذا باید نگاهمان به آینده باشد.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد:در مقطعی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به خوبی دنبال شد اما نزدیک به 10 سال است که اتفاق خاصی در این بخش رخ نداده و در شرایطی هستیم که تقریبا سالی یک و نیم میلیون خودرو وارد سیستم می شود اما خودرو های فرسوده از سیستم خارج نمی شوند و یکی از عوامل آلودگی هستند.

وی در مورد نقش کیفیت بنزین در آلودگی هوا گفت: بنزین خیلی ارتباطی با این بحث ندارد وقتی شما بنزین را داخل خودرویی که موتورش تکنولوژی قدیمی دارد بریزید آلودگی ایجاد می کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید