خبر فوری امروز 25 آذر ماه: کارت ملی این افراد باطل شد | عمل زیبایی کارت ملی ها را باطل می کند!

خبر فوری امروز 25 آذر ماه: کارت ملی این افراد باطل شد | عمل زیبایی کارت ملی ها را باطل می کند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

هر ایرانی بالای 15 سال باید برای دریافت کارت ملی اقدامات لازم را انجام دهد.در چند روز گذشته خبرهایی درباره تبدیل کارت ملی به کارت بانکی منتشر شده است.در ادامه مطلب اطلاعیه مهم سازمان ثبت احوال کشور درباره ابطال کارت ملی و مجرم شناختن این دارندگان کارت ملی را با هم می خوانیم.

اطلاعیه مهم درباره جریمه ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت ملی

ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب مدارک و گیرنده آن تخلف محسوب می‌شود.

مهدی موسوی، مدیر کل ثبت‌ احوال چهارمحال و بختیاری گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب مدارک و گیرنده آن تخلف محسوب می‌شود. مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی متقن با ضریب امنیتی بالا است، در حال حاضر صدور شناسنامه های مکانیزه با ضرایب امنیتی خاص برای تمامی اتباع ایرانی انجام می‌شود و مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هستند. وی ادامه داد: برای حفظ این اسناد مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و سایر افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

موسوی با اشاره به اینکه اطلاعات شخصی افراد یا اسناد هویتی آنان دارای بار حقوقی بالایی است، گفت: مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و یا سوءاستفاده قرار نگیرد.

جرئیات جدید تعویض کارت ملی و شناسنامه تا این تاریخ

وزیر کشور گفت: افرادی که عمل جراحیِ زیبایی انجام می‌دهند، اگر منجر به تغییر چهره شود، باید مدارک هویتیِ جدید به ثبت احوال تحویل بدهند.

همچنین لازم به ذکر است؛ تغییر اطلاعات هویتی شناسنامه تخلف و کاری غیرقانونی است، اما در برخی موارد استثنائی قانون برای تغییرات راهکارهایی داده است. از جمله برای تغییر در سن در شناسنامه.

اطلاعات سجلی یا همان شناسنامه‌ای اطلاعاتی هستند که امکان تغییر آن برای صاحبانشان وجود ندارد. تغییر اطلاعات شناسنامه‌ای در اصطلاح « دست بردن در شناسنامه» عنوان می‌شود که تخلف حقوقی و قضائی است و پیگیرد قانونی هم دارد.

به موجب ماده واحده " قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آنها " که در سال ۱۳۶۷، به تصویب شورای نگهبان رسید، " از تاریخ تصویب این قانون، تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع است." بنابراین، اصل بر آن است که امکان تغییر سن شناسنامه افراد، وجود ندارد.

اما شاید شنیده باشید که برخی با راهکارهای قانونی برای خود «صغر سن» یا «کبر سن» به معنی زیاد یا کم کردن سن می‌گیرند. اگر سن شناسنامه‌ای کسی با سن واقعی تولد او متفاوت باشد، بعد از اخذ شناسنامه چه‌طور می‌توان در آن تغییر سن ایجاد کرد؟

مدعی تعویض کارت ملی و شناسنامه باید دلایل کافی داشته باشد

تغییر سن به خاطر تاثیراتی که در اکثر عرصه‌های اجتماعی برای فرد دارد، مشکل‌تر از تغییر نام و یا حتی تغییر نام خانوادگی است. برای تغییر سن در شناسنامه که اکثر افراد نیز دنبال کم کردن سن عددی خود یا گرفتن صغر سنی هستند، فرد متقاضی باید ادله و مدارک کافی داشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید