اخبار سلامت| کرونا|خبر خوش کرونایی| ساخت واکسن مناسب امیکرون آغاز شد

خبر خوش کرونایی| ساخت واکسن مناسب امیکرون آغاز شد

شرکت داروسازی بایونتِک از تلاش برای ساخت واکسن منطبق بر سویه جدید کرونا خبر داد.

خبر خوش کرونایی| ساخت واکسن مناسب امیکرون آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

از زمان آغاز همه گیری کرونا در جهان، کووید ۱۹ شاهد ۵ جهش نگران کننده بوده است. آخرین جهش رخ داده که امیکرون نام گرفته، باعث مسری‌تر شدن این ویروس نسبت به سویه‌های دیگر شده است.

با این حال، بزرگترین نگرانی فعلی مقامات بهداشتی جهان مقاومت این سویه در برابر واکسن‌های موجود است. امیکرون روی هم رفته ۵۰ جهش ژنتیکی داشته که ۳۲ مورد از آن‌ها در بخش شاخک پروتئینی رخ داده است. واکسن‌های موجود در بازار براساس شناسایی این شاخک‌ها طراحی شده اند.

شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان می‌گویند در تلاش هستند واکسن‌ها منطبق بر این سویه را هر چه سریعتر به بازار عرضه کنند. شرکت بایونتِک، غول داروسازی آلمان که به همراه فایزر موفق به ساخت واکسنی بر اساس فناوری mRNA شده است با صدور بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات خود بر روی امیکرون خبر داد.

در این بیانیه بایونتِک اعلام کرد کار بر روی واکسن موثر بر روی امیکرون به طور رسمی آغاز شد. با این حال، هنوز مشخص نیست این سویه در برابر واکسن فعلی مقاوم است یا نه، ولی می‌کوشیم واکسن موثر بر این سویه را توسعه دهیم.

بایونتِک تاکید دارد یافتن واکسن انطباق یافته با سویه جدید بخشی از استاندارد‌های کاری شرکت ما برای مقابله با کروناست. در حال حاضر محققان ما در تلاش هستند به این موضوع پی ببرند که آیا نیاز به دوز جدید در این زمینه وجود دارد یا خیر.

بایونتک و فایزر امیدوارند اطلاعات تکمیلی در زمینه سویه امیکرون به زودی از سوی مقامات بهداشتی ارائه شود تا بتوانند به طور موثرتری در این زمینه اقدام بکنند. برآورد می‌شود ارائه اطلاعات تکمیلی درباره این سویه دو هفته زمان ببرد.

پیش‌تر شرکت فایزر اعلام کرده بود در صورت نیاز و در شرایط اضطراری توانایی تولید واکسن منطبق با سویه جدید را ظرف یکصد روز داراست. با این حال، هنوز مقامات بهداشت جهانی اطلاعات درباره مقاومت امیکرون به واکسن‌های موجود را ارائه نکرده اند.

تاکنون شواهد نشان داده سویه امیکرون تنها باعث بروز علائم خفیف در بیماران شده است. مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی هنوز جان باختن فردی به دلیل ابتلا به این سویه را تایید نکرده اند. از این رو، به نظر نمی‌رسد این امیکرون مانند سویه دلتا کشنده باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید