اخبار فوری| پارتی| مهمانی مختلط

فوری: موافقان مهمانی های مختلط مطالعه کنند| حکم جدید شرکت در پارتی

احتمالا برای شما هم سوال شده است که آیا شرکت در مهمانی یا پارتی جرم است؟ آیا در قانون برای این جرم مجازاتی تعیین شده است؟

فوری: موافقان مهمانی های مختلط مطالعه کنند| حکم جدید شرکت در پارتی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ما در قانون مجازات اسلامی جرمی تحت عنوان شرکت در مهمانی مختلط نداریم و برای اینکار مجازاتی در قانون نیز پیش‌بینی نشده است.

احتمال بسیاری از شما تابحال فکر می‌کردید که این عمل جرم است و مجازات آن را نمی‌دانستید. در واقع آنچه باعث می شود پلیس وارد مهمانی‌ها شود و افراد حاضر در پارتی را دستگیر کند حواشی مهمانی است.

جرم شرکت در مهمانی‌های مختلط شبانه

اگر شما در یک مهمانی شبانه دعوت شوید باید بدانید که این عمل جرم نیست. اما لازم برخی از جوانب شرکت در این مهمانی را بسنجید.

مثلا اگر شما در این مهمانی مشروبات الکلی استفاده کنید و پلیس وارد این مهمانی شود، قطعا شما هم جز کسانی هستید که مرتکب جرم شده و مجازات می‌شوید.

این مجازات نه به خاطر شرکت در مهمانی، بلکه به دلیل مصرف مشروبات الکلی است که در کشور ما جرم است و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق است.

در واقع اگر شما در آن مهمانی جرمی مرتکب نشوید، شما را به علت شرکت در مهمانی مختلط مجازات نخواهند کرد.

جرایمی که در مهمانی‌ها اتفاق می‌افتد

مصرف مشروبات الکلی در مهمانی‌ها: همان‌طور که می‌دانید مصرف مشروبات الکی در کشور ما جرم است پس فرقی نمی‌کند که شما مشروب را در مهمانی یا در پارک استعمال کنید؛ در هر صورت شما مرتکب جرم شده اید.

بنابراین اگر مشروبات الکلی مصرف کرده باشید، این عمل جرم بوده و مجازات آن هشتاد ضربه شلاق است.

تهیه و نگهداری مشروبات الکی: گاهی شما مهمانی می‌گیرید و مشروبات الکلی تهیه می‌کنید. اما خودتان مشروبی مصرف نمی‌کنید و صرفا مشروبات را برای استفاده مهمانان خریده‌اید. در این‌صورت هم شما مرتکب جرم شده اید.

رابطه نامشروع در مهمانی‌های مختلط: یکی از اتفاقاتی که ممکن از در مهمانی‌ها پیش بی‌آید روابط نامشروع یا گاهی زنا است. روابط نامشروع به روابطی گفته می‌شود که کمتر از زنا گفته می‌شود.

مصرف مواد مخدر در مهمانی: به طورکلی مصرف موارد مخدر در قانون مبارزه با مواد مخدر جرم محسوب می‌شود. علاوه بر این، حمل و نگهداری مواد مخدر نیز جرم است.

گاه در برخی مهمانی ممکن است مواد مخدر هم مصرف شود که در این‌صورت اگر پلیس مطلع شود می‌تواند در این مورد نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس بند ۵ ماده ۱ قانون مبارزه استعمال مواد مخدر به هر شکلی جرم است مگر قانون استثنائی قایل شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید