وام ازدواج|خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج| دریافت وام ازدواج آسان شد

خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج| دریافت وام ازدواج آسان شد

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی، نسبت به بررسی و اعطای وام ازدواج در چارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرد، همچنین بانک‌ها باید صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یعنی یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج| دریافت وام ازدواج آسان شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو تأکیدات پیشین در خصوص تسریع در تعیین شعبه و تسهیل در اعطا و دریافت وثایق برای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و نیز طرح شکایاتی از سوی متقاضیان مبنی بر سخت‌گیری شعب بانک‌ها در اعطای تسهیلات یاد شده، این بانک خواستار بررسی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج درچارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه و تسریع آن از سوی شبکه بانکی شد.‌‌‌

گفتنی است،‌ از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج، معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

در پایان خاطرنشان می‌شود، شبکه بانکی کشور در سال ۱۳۹۹ نیز، ۸۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج معادل ۴۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده بود.

طبق قانون بودجه در سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها معادل ۷۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.

همچنین، به منظور کاهش سن ازدواج جوانان، بانک مرکزی مکلف شد که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد و بانک‌ها باید برای ضمانت این وام صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

دیدگاه خود را ارسال کنید