تحلیل بورس| بازار بورس| شاخص کل بورس

تحلیل بورس: ارزش معاملات بازار بورس امروز 22 آذر 1400

افراد حقیقی امروز ۵۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و سهام بیمه پاسارگاد بود.

تحلیل بورس: ارزش معاملات بازار بورس امروز 22 آذر 1400
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «شستا» و «فسبزوار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سغدیر»، «شاملا» و «شپاکسا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۳۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه سرمایه و صنعت غدیر با برتری ۸۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.

بورس

دیدگاه خود را ارسال کنید