خبر خوب برای دانشجویان

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش امکانات خوابگاهی در دوران پسا کرونا گفت: با توجه به اینکه در دوران کرونا قرار داریم، سعی می‌کنیم تا تمامی خوابگاه‌های سراسر کشور ارتقا یابند.

خبر خوب برای دانشجویان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۳۰ درصدی وام شهریه دانشجویان خبر داد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش امکانات خوابگاهی در دوران پسا کرونا گفت: با توجه به اینکه در دوران کرونا قرار داریم، سعی می‌کنیم تا تمامی خوابگاه‌های سراسر کشور ارتقا یابند.

او افزود: درصدد رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی هستیم و قصد داریم تا رستوران‌ها و غذاخوری‌های دانشگاه‌ها را با بهترین خدمات به دانشجویان ارائه دهیم.

گنجی تصریح کرد: وام‌هایی که دانشجویان به آن‌ها نیازدارند از سوی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم به آن‌ها پرداخت خواهد شد و در این زمینه به میزانی موضوع را مدیریت کرده ایم که دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وام تحصیلی متاهلین را ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده ایم، یعنی مقدار ۲ میلیون تومان را به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارتقا داده ایم.

گنجی ادامه داد: ۳۰ درصد وام شهریه دانشجویان افزایش یافته است و ضمانت مالی برای ارائه وام ودیعه مسکن به دانشجویان خوابگاهی که قصد دریافت خوابگاه بیرون از خوابگاه‌های متری به صورت تک نفره یا گروهی دارند را انجام خواهیم داد تا آن‌ها در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

او با اشاره به وام ویژه دکتری اظهار کرد: وام ویژه دکتری یا تحصیلی به مبلغ یک میلیون تا سه میلیون تومان است که بازپرداخت آن طی ۳ تا ۶ ماه ارائه خواهد شد و همانند وام‌های دیگر است یعنی با ضمانت یک فرد در دفتر خانه می‌توانند وام مورد نظر را دریافت کنند.

هیچ دانشگاهی در زمینه پرداخت وام دانشجویی مشکل ندارد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی دانشگاه‌ها در زمینه وام‌های دانشجویی با مشکل مواجه بودند که آن را رفع کردیم و هم اکنون در سطح کشور هیچ دانشگاهی در این زمینه مشکل ندارد.

گنجی بیان کرد: دانشجویان دکتری به جز وام تحصیلی از سایر وام‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند. وام ویژه دکتری همان وام تحصیلی دانشجویان دکتری محسوب می‌شود. این دانشجویان نمی‌توانند از وام تحصیلی استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: وام ویژه دکتری به دو صورت پرداخت می‌شود یک نوع آن توسط بانک طرف قرارداد دانشگاه هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود و یک نوع دیگر از منابع صندوق رفاه دانشجویان هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود.

اوافزود: مدت استفاده از وام ویژه دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی در طول مقطع تحصیلی است و مبلغ تسهیلات به صورت ماهانه یک میلیون تومان و در سال ۱۲ میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش وام دکتری برای سال تحصیلی آینده گفت: سعی ما این است با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش مبلغ وام ویژه دکتری برای سال تحصیلی آینده را به هیأت امنای صندوق ارائه داده و نیاز‌های دانشجویان را برطرف کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید