با این ترفندها از ریزش مو رهایی یابید

فقط با رعایت چند نکته ساده و راحت شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید.

با این ترفندها از ریزش مو رهایی یابید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

چه کسی آرزوی موهای براق و بلند را ندارد؟ اما اغلب افراد به دلیل عدم تغذیه کافی و آسیب دیدن مانع رشد طبیعی موهای خود می شوند، بنابراین چه کاری می توان برای افزایش سرعت رشد مو انجام داد؟

فقط با رعایت چند نکته ساده و راحت شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید.

برای نجات موهای خود را کوتاه کنید

بله، درست شنیدید اصلاح و کوتاه کردن مرتب موها هر ۸ تا ۱۰ هفته رشد سریع مو را تضمین می کند. آنچه اتفاق می افتد این است به دلیل آلودگی بیش از حد و آفتاب انتهای مو به طور معمول آسیب دیده و خشن می شود و در تارهای مو شکاف ایجاد می شود، بنابراین هنگامی که به طور منظم موهای خود را کوتاه می کنید قسمت های شکاف خورده حذف می شوند و موها برای تنفس و رشد بدون هیچ مانعی آماده می شوند.

با نرم کننده دوست شوید

اغلب انتهای ساقه مو در مقایسه با ریشه ضخیم متصل به پوست سر نازک تر و آسیب دیده تر است زیرا قسمت پایین مو به خوبی تغذیه نمی شود. استفاده از نرم کننده بعد از هر بار شستشوی مو به مهر و موم شدن کوتیکول در انتها کمک کرده و از آسیب بیشتر مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، نرم کننده مو باعث حفظ سلامت مو و رشد سریع مو می شود.

پوست سر خود را با روغن گرم و آرام بخش ماساژ دهید

یک ماساژ خوب با روغن گرم گزینه مناسب و سالمی برای رشد موها محسوب می شود. ماساژ دادن موهای خود با روغن گرم خوب هر هفته سلامت موها را تضمین می کند و دیگر هیچ تار مویی روی زمین یا برس مشاهده نمی شود، بنابراین از روغن نارگیل، زیتون یا اسطوخودوس استفاده کنید تا درخشش، زیبایی و رشد سریع را به موهای خود هدیه دهید.

هر شب به طور منظم موهای خود را برس بزنید

حتما شنیده اید برس کشیدن زیاد باعث ریزش مو می شود و از نظر جسمی به موها آسیب وارد می کند. خوب امر فقط به برس بستگی دارد. استفاده از موی مصنوعی می تواند باعث ایجاد اصطکاک در مو شده و در نتیجه به مو آسیب می رساند. در عوض، استفاده از برس مناسب مانند برس موی گراز در واقع گردش خون پوست سر را افزایش می دهد، بنابراین قبل از خواب در شب حداقل ۵۰  بار موهای خود را شانه کنید زیرا این کار باعث تقویت ریشه و رشد سریع مو می شود.

موهای خیس خود را با حوله نپیچید

بسیاری از ما عادت داریم موهای خیس خود را درست پس از شامپو زدن در حوله بپیچیم و درک چندانی از ایرادات این عادت نادرست نداریم. موهای خیس مستعد ریزش بیشتر مو هستند و پیچیدن آنها در حوله این وضعیت را حتی تشدید می کند. موها با آن الیاف عظیم حوله ای ساییده می شود که باعث ریزش تارهای مو می شود. در عوض، یک حوله میکروفایبر بخرید اگر به راحتی نمی توانید بر این عادت ناسالم خود غلبه کنید.

موهای خود را زیر و رو کنید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما وارونه کردن موها می تواند در رشد موهای بلند معجزه کند. هیچ کار خسته کننده ای نیست بلکه برای این کار فقط روزانه 3 دقیقه موهای خود را زیر و رو کنید. این کار باعث گردش بهتر در نتیجه باعث افزایش سرعت رشد مو می شود.

با استرس خداحافظی کنید

استرس اثرات سوی زیادی برای سلامتی افراد دارد که ریزش مو یکی از آنهاست. استرس بیش از حد ناشی از کار یا مشکلات شخصی می تواند چرخه مو را مختل کرده و از رشد سریع مو جلوگیری کند. با انجام مراقبه، یوگا یا سایر تمرینات تنفسی می توان بر استرس، مانعی در برابر رشد موهای خود غلبه کنید.

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

چه درمانی بهتر از تغذیه مو با ماسک تخم مرغ است. تخم مرغ سرشار از پروتئین ها هنگام تغذیه مو در نتیجه تشکیل موهای جدید معجزه آساست، بنابراین کافی است یک قاشق چای خوری روغن (ترجیحا روغن زیتون) را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید. قبل از شستن مو به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی سرتان بماند. ماهی یک بار از این ماسک برای مشاهده نتایج شگفت انگیز آن استفاده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید