اخبار سلامت| امیکرون|فوری: امیکرون در لحظه چند نفر را مبتلا می کند؟

فوری: امیکرون در لحظه چند نفر را مبتلا می کند؟

مطالعات جدید پژوهشگران بین المللی در آفریقای جنوبی نشان می دهد هر فرد مبتلا به سویه جدید و جهش یافته کرونا یا همان سویه اومیکرون می توان حداقل سه نفر دیگر را به این بیماری مبتلا کند که این موضوع نشان دهنده میزان بالای سرایت پذیری سویه فوق است.

فوری: امیکرون در لحظه چند نفر را مبتلا می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کمتر از دو ماه از شناسایی سویه جدید ویروس کرونا که در آن انواع جهش های ژنتیکی شناسایی شده می گذرد. طی این دوره زمانی نسبتا کوتاه، پژوهشگران به بررسی ویژگی های این نوع جدید کرونا پرداخته و اطلاعات اولیه نشان می دهد واکسن های موجود در جهان قابلیت پیشگیری از بیماری های شدید ناشی از ابتلا به امیکرون را دارند و این گونه جهش یافته مرگ و میر و نیاز به بستری شدن افراد را افزایش نمی دهد ولی موضوع قابل توجه در مورد سویه اومیکرون، قابلیت انتقال پذیری بالای آن است. 

گفتنی است، تاکنون تنها مشخص شده بود سویه امیکرون قابلیت سرایت بسیار بیشتری نسبت به سویه های پیشین دارد اما درصد دقیق این افزایش سطح انتقال مشخص نبود.  طبق برآورد کارشناسان جهانی در آفریقای جنوبی، هر فرد مبتلا به نوع سویه امیکرون می تواند دست کم سه تا سه و نیم نفر را به این بیماری مبتلا کند که این روند صعودی ابتلا قابلیت ایجاد شرایط حاد همه گیری را داشته و نیازمند توجه  سیاستگزاران بهداشتی کشورها و تلاش برای پیشگیری از رشد انفجارگونه این سویه جدید است.

در همین رابطه، عصر روز گذشته  تاتیانا گولیکووا، معاون نخست ‌وزیر روسیه اعلام کرد، بررسی محققان نشان می دهد  قدرت انتقال سویه اومیکرون بسیار زیاد بوده و باید برای انجام اقدامات پیشگیرانه آماده بود.

در اواخر ماه گذشته میلادی، سازمان بهداشت جهانی نوع B.۱.۱.۵۲۹ را که در آفریقای جنوبی به عنوان نوع نگرانی شناسایی شده بود را با حرف یونانی Omicron معرفی کرد. سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود خاطرنشان کرد که این سویه جدید دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آنها نگران کننده هستند. در خاتمه گفتنی است گونه جهش یافته امیکرون تاکنون در بیش از ۶۰ کشور مختلف جهان شناسایی شده و در این میان بیشترین تعداد مبتلایان به آن در آفریقای جنوبی گزارش شده اند.

دیدگاه خود را ارسال کنید