اخبار حوادث|بردار کشی سنگدلانه در خانه پدری

بردار کشی سنگدلانه در خانه پدری

مرد جوان که ۱۰سال قبل برادرش را کشته و به پرداخت دیه محکوم شده بود، به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه در زندان ماند.

بردار کشی سنگدلانه در خانه پدری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 رسیدگی به این پرونده از سال ۹۰ به دنبال جدال خونین دوبرادر در خانه پدری شان در جنوب تهران آغاز شد.در آن درگیری فرخ ۳۷ساله به خاطر اختلاف مالی برادر بزرگش به نام فرهاد را با یک ضربه چاقو به شکمش کشت و همانجا از سوی همسایه ها دستگیر شد.

وی قبل از محاکمه رضایت مادر و برادرزاده هایش را جلب کرده بود از قصاص رهایی یافت و به پرداخت دیه محکوم شد.ولی نتوانست دیه را بیپردازد. به این ترتیب ۱۰سال در زندان ماند. وی طی نامه ای از قضات دادگاه کمک خواست و درخواست تقسیط دیه را مطرح کرد.

این مرد بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و به تشریح جزییات درگیری خونین پرداخت.

در ابتدای جلسه متهم گفت: من آن زمان مجرد بودم و با ماشین سنگین یکی از دوستانم که آن را اجاره کرده بودم کار می کردم. قصد داشتم زندگی ام را سر و سامان دهم و ازدواج کنم. آن زمان برادرم ازدواج کرده و صاحب فرزند بود و وضع مالی خوبی نداشت. او مدتی قبل از من مبلغ چهار و نیم میلیون تومان پول قرض گرفته و قرار بود بعد از چند ماه پولم را برگرداند ولی بد قولی کرده و پولم را پس نمی داد.

وی ادامه داد: هر بار از برادرم می خواستم تا پولم را بدهد بهانه ای می آورد و می گفت چون مجردم ،خرجی ندارم و به همین خاطر پولم را پس نمی داد. آخرین بار سر همین موضوع با او درگیر شدم.

او که عصبانی شده بود به رویم چاقو کشید و من برای دفاع از خودم چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به شکمش زدم. این درگیری مقابل چشمان مادرمان رخ داد و او شاهد بود که من قصد کشتن برادر بزرگم را نداشتم.حتی شاید اگر برادرم را نزده بودم در آن درگیری کشته می شدم.

متهم ادامه داد: من ۱۰سال است که در زندان مانده ام و توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم تا با درخواست تقسیط دیه موافقت کنند. من اگر از زندان ازاد شوم کار می کنم و مبلغ دیه را به مادر و برادرزاده هایم می پردازم.من برای اثبات حرفم یکی از دوستانم را هم به عنوان شاهد به دادگاه آورده ام.

سپس شاهدی که وی به دادگاه معرفی کرده بود روبه روی قضات ایستاد و گفت: من در جریان زندگی این مرد قرار دارم و می دانم پول و دارایی برای پرداخت دیه به صورت یکجا ندارد.او ۱۰سال قبل هم با سختی کار می کرد و حالا در این سالها در زندان مانده است. او مرد کاری است که اگر آزاد شود تعهد می دهد کار کند و دیه را بپردازد.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا درباره درخواست این متهم تصمیم گیری کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید