اخبار سلامت| کرونا|خبر خوش امیکرونی: این افراد امیکرون نمی گیرند

خبر خوش امیکرونی: این افراد امیکرون نمی گیرند

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: جدیدا دو خبر در مورد امیکرون منتشر شد که باعث مسرت بود؛ طبق بررسی‌ها از افرادی که دز بوستر یا دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نتایج مسرت بخشی به دست آمد.

خبر خوش امیکرونی: این افراد امیکرون نمی گیرند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مسعود ضیایی گفت: جدیدا دو خبر در مورد امیکرون منتشر شد که باعث مسرت بود؛ طبق بررسی‌ها از افرادی که دز بوستر یا دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نتایج مسرت بخشی به دست آمد.

وی با بیان تحقیقات آزمایشگاهی بر روی افرادی که دز بوستر فایزر را تزریق کرده بودند، افزود: طبق بررسی‌ها، حدود 40 برابر توان خنثی سازی آنتی بادی‌های تولید شده ناشی از تزریق دو دز واکسن فایزر بر روی سوی امیکرون نسبت سویه بتا کاهش پیدا کرده بود، اما افرادی که دز سوم را تزریق کردند 25 برابر افزایش در قدرت خنثی سازی نسبت به وضعیت افرادی که دو دز تزریق کرده‌اند پیدا می‌کنند و توانایی کافی را برای جلوگیری از ابتلا دارند.

این متخصص عفونی با بیان اینکه این نتایج نشان می‌دهد دز بوستر به حد کافی موثر است، افزود: خبر دوم که شادی بخش بوده این است که در میان افرادی که به علت ابتلا به امیکرون در بیمارستان بستری هستند، تعداد افرادی که ادامه درمانشان باید در آی سی یو دنبال شود یک سوم موج دلتاست.

ضیایی بیان کرد: در موج دلتا، 24 درصد افراد بستری‌ کارشان به آی سی یو می‌کشید که در سویه امیکرون این مقدار حدود 8 درصد است.

وی با بیان اینکه هنوز علت را دقیق نمی‌دانیم و شاید ناشی از ایمنی سازی در این موج، بیشتر بودن ابتلای قبلی بیماری زایی و شدت بیماری ضعیف تر از جمله علت‌ها باشد، یادآور شد: تزریق هر سه دز واکسن کرونا، رعایت پروتکل‌ها، دوری از دورهمی‌ها و همچنین استفاده از ماسک ضروری است.

دیدگاه خود را ارسال کنید