قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، نرخ دلار در چهارراه استانبول ابتدا کمی نزولی شد و پس از آن در روزهای پایانی هفته رشد کرد و نرخ این ارز پرطرفدار مثبت شد، همین اتفاق در بازار خودروها نیز تکرار شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آخرین روزهای پاییز برای بازار خودرو با کاهش نرخ همراه بود. نرخ خودروها در آخرین روزهای پاییز و روزهای ابتدایی زمستان همچون همیشه با بازار ارز همراه شد و همزمان با نوسانات نرخ دلار ابتدا نوسانی رو به رشد و پس از آن نوسانی نزولی در پیش گرفت.

ارزیابی بازار خودروها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، نرخ دلار در چهارراه استانبول ابتدا کمی نزولی شد و پس از آن در روزهای پایانی هفته رشد کرد و نرخ این ارز پرطرفدار مثبت شد، همین اتفاق در بازار خودروها نیز تکرار شد.

پرونده خودروهای پرطرفدار کاهشی بسته شد

قیمت خودروهای پرطرفدار در روزهای ابتدایی هفته کمی افزایش یافت و پس از آن دوباره نزولی شد و پرونده معاملاتی تمامی خودروهای پرطرفدار به جز دو خودرو نسبت به هفته قبل با کاهش نرخ بسته شد.

در این هفته بازار خودرو با یک الاکنگ قیمتی هم روبه‌رو بود بطوریکه «دنا پلاس توربواتومات» هفته سپری شده را با رشد ۱۰ میلیونی به پایان رساند و در مقابل «کوییکR» در این مدت افتی ۸ میلیونی در بازار داشت.

در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، نرخ «سمندLX با موتورEF۷»، «سمند سورن»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «شاهین»، «کوییک R»، «تیباصندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» کاهش یافت و در مقابل تنها دو خودروی «دنا پلاس توربواتوماتیک» و «کوییک معمولی»، هفته را با افزایش نرخ نسبت به هفته قبل به پایان رساندند.

این هفته در بازار خودروها، هیچ خودرویی با ثبات نرخ همراه نبود و نوسان صعودی یا نزولی اتفاقی بود که در تمامی بازارها ثبت شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

بازار خودروها در روزهای پایانی پاییز و دو روز ابتدایی زمستان، خانواده کوییک هم افزایش نرخ و هم کاهش نرخ داشتند. «کوییک معمولی» با افزایش ۲ میلیون تومانی نرخ ۱۹۹ میلیون تومانی شد و به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسید اما در مقابل «کوییک R» با کاهش ۸ میلیون تومانی رکورددار کاهش نرخ در بازار خودروها شد و ۱۹۵ میلیون تومان نرخ خورد.

«شاهین» هم این هفته با خودروهایی که این هفته روند نزولی داشتند، همراه شد و افت ۱ میلیون تومانی را در کارنامه معاملاتی خود نسبت به هفته قبل ثبت کرد، این خودرو ۳۴۵ میلیون تومان دست به‌دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو

سایه روند نزولی قیمت‌ها بر سر خانواده تیبا هم افتاد. این هفته «تیبا صندوقدار» ۱ میلیون تومان ارزان شد و ۱۷۹ میلیون تومان به فروش رفت. «تیبا ۲ معمولی» هم با ۴ میلیون تومان کاهش قیمت، ۱۸۲ میلیون تومانی نرخ خورد.

«ساینا» دیگر خودرویی بود که این هفته افزایش نرخ قابل توجهی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. این خودرو در مقایسه با هفته قبل کاهش نرخ ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و توسط فعالان بازار خودروها ۱۹۱ میلیون تومان نرخ داده شد.

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو ۲۰۶ نیز این هفته با روند نزولی قیمت‌ها همراه بود. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، یک میلیون تومان کاهش نرخ یافت و ۲۷۲ میلیونی تومانی شد، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم در این هفته کاهش نرخ یک میلیون تومانی را ثبت کرد و ۳۰۹ میلیون تومان به فروش رفت. اما صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» این هفته کاهش نرخ پنج میلیونی را تجربه کرد و به گفته فعالان بازار خودروها ۳۰۶ میلیون تومان دست به‌دست شد.

قیمت خانواده سمند در بازار

روند بازار خودرو، خانواده سمند را هم با خود همراه کرد، «سمند LX با موتورEF۷» که هفته پیش یک میلیون تومان افزایش نرخ یافته بود، این هفته با کاهش یک میلیون تومانی نرخ رو به رو شد و ۲۸۰ میلیون تومان به فروش رسید. «سمند سورن» هم ۲ میلیون تومان در مقایسه با هفته قبل ارزان شد و با نرخ ۳۰۷ میلیون تومان در بازار نرخ خورد.

قیمت سایر خودروهای پرطرفدار

آخرین روزهای پاییز برای سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم با نوسان پشت سر گذاشته شد. «رانا پلاس» با افت ۲ میلیون تومانی نرخ ۳۰۷ میلیون تومانی شد.

«دنا پلاس توربو» رکورددار افزایش نرخ در بازار بود و ثبت افزایش ۱۰ میلیون تومانی نرخ به مرز نیم میلیارد تومان رسید. این خودرو حالا تنها یک میلیون تومان تا نیم میلیارد فاصله دارد. فعالان بازار خودروها «دنا پلاس توربو» را در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد ۴۹۹ میلیون تومان نرخ دادند. «دنا معمولی» هم با کاهش ۲ میلیون تومانی نرخ ۳۵۴ میلیون تومانی شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید