فوری: وقوع زلزله در استان تهران

دقایقی پیش، زمین‌لرزه‌ای خفیف به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، فیروزکوه در نزدیکی تهران را لرزاند.

فوری: وقوع زلزله در استان تهران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ساعت ۶:۱۸ صبح امروز فیروز کوه لرزید.

دقایقی پیش، زمین‌لرزه‌ای خفیف به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، فیروزکوه در نزدیکی تهران را لرزاند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن هشدار بر عدم آمادگی شهر تهران در برابر زمین لرزه، گفت: با وقوع زلزله در تهران مشخص نیست که چه اتفاقی در شهر رخ خواهد داد.

مهدی چمران در جلسه صبح امروز شورای شهر در سخنان ابتدایی خود، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح گفت: بسیاری از کسانی که خود را پیرو حضرت مسیح می‌دانند، در دنیا در ظلم‌ها و ستم گری‌ها شریک می‌شوند این در حالی است که باید تفکر مسیحایی در میان پیروان ایشان نفوذ کند.

وی با اشاره بر سالروز زلزله بم گفت: سال ۸۲ زلزله بم در کشور رخ داد. باید هرچه بیشتر در مقاوم سازی شهرها و روستاها بکوشیم چراکه زلزله با کسی شوخی ندارد و خرابی‌های زیادی به بار می‌آورد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه به ویژه باید زلزله در تهران را جدی بگیریم، بیان کرد: چراکه چندین گسل مهم در تهران داریم که متأسفانه بر روی این گسل‌ها نیز ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته شده است و این ساختمان‌ها توان مقابله با زلزله در تهران را ندارند.

چمران بیان کرد: شاید در دنیا بر روی گسل ساختمان ساخته شود، اما ساختمان سازی آنها حساب شده و مقاوم در برابر زلزله است و مانند شیوه ساختمان سازی ما نیست که در هر نقطه‌ای بدون محاسبه خانه سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه‌ها به زلزله تهران بیشتر باشد و از آن غافل نشویم، عنوان کرد: از سال‌های بسیار قبل تاکنون بر لزوم آماده سازی تهران برای زلزله تاکید شده اما متأسفانه هنوز آنچه که باید رخ دهد، رخ نداده است.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر خدایی نکرده زلزله‌ای با درجه بالا در تهران رخ دهد، مشخص نیست که چه اتفاقی در تهران رخ خواهد داد و نمی‌توان هیچ چیزی را پیش بینی کرد. همان ترافیک و راه بندانی که بر اثر ریزش ساختمان‌ها به وجود می‌آید، مشخص نیست چه بلایی بر سر مردم خواهد آورد.

چمران تاکید کرد: به همین دلیل باید ساختمان‌ها را مقاوم بسازیم تا در صوت وقوع هرگونه حادثه دچار خسران نشویم.

دیدگاه خود را ارسال کنید