اخبار اقتصادی|خوش بینی بازارها به مذاکرات وین

خوش بینی بازارها به مذاکرات وین

بازارها اگرچه نسبت به مذاکرات وین خوش بین هستند اما فعلا در انتظارند که بدانند چه نتیجه ای از این مذاکرات گرفته می شود. اما پیش بینی ها از بازار خودرو، مسکن و دلار نشان دهنده چیست؟

خوش بینی بازارها به مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بازارها به تاثیر از فرارسیدن دور جدیدی از مذاکرات وین دوباره در حالت انتظار باقی ماندند. البته دلار چند گام به عقب نشست و به کانال های پایین تر نزول کرد.

بازار ارز | دلار به کانال پایین تر آمد

دلار در معاملات روز شنبه با دریافت خبر مربوط به برگزاری دور جدید مذاکرات وین به زیر کانال ۳۰ هزار تومان آمد و در همان محدوده کانال ۲۹ هزار تومان دنبال شد. دلار پشت خطی هم همچنان روبه پایین ارزیابی می شود اما در صورت تداوم روند کاهشی نرخ درهم می توان پیش بینی کرد قیمت دلار به سطوح پایین تر هم نزول کند. با این وصف باید منتظر واکنش و مقاومت بازار در محدوده های فعلی بود.

در معاملات بازار سهام، شاخص ها دوباره مسیر صعودی را ادامه دادند اما چالش اساسی بازار به خروجی پول حقیقی ها بر می گردد که به احتمال قوی معاملات روز یکشنبه را تحت تاثیر قرار می دهد.

به نظر می رسد معاملات روز یکشنبه با چالش روبه رو شود، چرا که سمت عرضه در دقایق پایانی معاملات روز شنبه از توان بالایی برخوردار بود. معاملات بورس در روز یکشنبه اگر با روند روبه رشد شاخص ادامه یابد و کانال ۱.۴ میلیون واحد را عبور دهد، چه بسا میتواند مسیر متفاوت تری را برای روزهای آینده رقم بزند.

بازار خودرو | قیمت خودرو تکان نخورد

طرح تبدیل حواله های ایران خودرو به سایر محصولات این شرکت خودروسازی از دیروز آغاز شد. همچنین براساس اطلاعیه شورای رقابت، از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص قیمت‌گذاری نیز در این شورا قابلیت استماع ندارد.

بازار خودرو در روز چهارم دی در شرایط بدون تغییری دنبال شد. در این روزها قیمت خودرو هم برای ایران خودرو و هم برای سایپا در یک وضعیت بدون تغییری پیگیری شد. قیمت ها تغییری نکرد و البته به نظر می رسد بخشی از تغییرات خودرو به تغییرات دلار بر می گردد که قیمت دلار هم در محدوده پایینی روز چهارم دی دنبال شد.

بازار مسکن | دلالان به سراغ مسکن آمدند

درجه بندی نرخ سودها در هفته نخست دی ماه نشان می دهد تنها افت نرخ سود در این مقطع در حوزه وام مسکن بوده که ناشی از اعمال تغییر سیاست در این زمینه بوده است. با افزایش در سقف خرید اوراق تسه از سوی بانک مسکن موجی از تقاضا در میان خریداران شکل گرفت که البته فراتر از میزان عرضه آن توسط بانک مسکن بود.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد خریدهای غیرمصرفی در ماههای پایانی سال با حدود ۳۰ درصد رشد مواجه شده و اغلب بخر و بفروش ها به دنبال واحدهای کاسبی زیر قیمت هستند. ثبات قیمت ها در بازار مسکن، برخی سفته‌بازان را به خرید از کف و فروش در سقف ترغیب کرده است.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین در ۵۰ هزار تومان ثابت ماند

قیمت انواع ارز‌های شاخص دیجیتالی دیروز در روند معاملات در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد. قیمت بیت کوین در روز شنبه در همان کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت شد. برخی از کارشناسان معتقدند بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰هزار دلار می رسد، اما برخی دیگر قیمت شش رقمی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی می کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید