دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره دلمیکرون

نشریه آنلاینِ هندی فرست پُست در مطلبی در این باره آورده است: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام سویه های دلتا و اُمیکرون کروناویروس گرفته شده است.

دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره دلمیکرون
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دلمیکرون که به عنوان یک واریانت ویروس کرونا هنوز از سوی نهادهای رسمی و بهداشتیِ جهان واکنشی نسبت به آن صورت نگرفته در واقع سویه جدیدی از کروناویروس نیست بلکه طبق برخی از اخبار و گزارش‌های اخیر که در نشریه‌های محلی هند منتشر شده، وضعیتی احتمالی از اوج‌گیری شیوع دو سویه دلتا و امیکرون است که در غرب در حال شدت گرفتن است.

نشریه آنلاینِ هندی فرست پُست در مطلبی در این باره آورده است: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام سویه های دلتا و اُمیکرون کروناویروس گرفته شده است.

یکی از مقامات بهداشتی هند اخیرا دلمیکرون را به عنوان ترکیبی از اوج گیری همزمان سویه‌های دلتا و امیکرون نامگذاری کرده که اروپا و ایالات متحده را در برگرفته است.

کدام سازمان بهداشتی درباره دلمیکرون اظهارنظر کرده است؟

نه تنها سازمان جهانی بهداشت (WHO) بلکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز تا اکنون در مورد ادعاهایی مبنی بر شکل گیری سویه جدیدی از کروناویروس موسوم به دلمیکرون اظهارنظری نکرده اند.

همچنین تاکنون کارگروه ملی کووید-۱۹ در هند و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) نیز از واژه دلمیکرون استفاده نکرده اند.

واژه دلمیکرون از کجا منشا گرفته است؟

تمام گزارش‌های اخیر که در آنها از کلمه دلمیکرون استفاده شده بر اساس نقل قولی از دکتر "شاشانک جوشی"، یکی از اعضای کارگروه کووید۱۹ در "مهاراشترا"ی هند بوده است.

بنابر گزارش‌ها، دکتر جوشی در اظهارات اخیر خود گفته است: دلمیکرون، شرایطی از ترکیب سویه های امیکرون و دلتای کروناویروس است که در اروپا و ایالات متحده باعث افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ شده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش ها در مورد سویه ای جدید از کروناویروس با نام دلمیکرون صحبت می کنند اما این چیزی نیست که دکتر جوشی در مورد آن صحبت کرده است. به نظر می رسد دکتر جوشی در واقع در مورد وضعیتی صحبت می کند که اوج گیری هر دو سویه دلتا و امیکرون، باعث افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در یک منطقه خاص می شود.

بنابراین، دلمیکرون سویه جدیدی از کروناویروس نیست و اساساً به شرایطی گفته می‌شود که هر دو سویه دلتا و امیکرون، ۱) یا همزمان در یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شوند و ۲) یا در یک منطقه به سرعت شیوع پیدا کنند.

ترکیب دو سویه دلتا و امیکرون (دلمیکرون) علائم خاصی دارد؟

تاکنون علائم متفاوتی ناشی از قرار گرفتن در وضعیت دلمیکرون گزارش نشده است.

دلمیکرون علائمی مشابه با علائم ابتلا به سویه های امیکرون و دلتا را دارد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

* دمای بالا بدن

* سرفه مداوم

* از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی

* سردرد

* آبریزش بینی

* گلو درد

داده های مطالعات جدید نشان داده است که هر دو سویه دلتا و امیکرون کروناویروس به سرعت منتقل می شوند با این حال محققان انگلیسی در دو مطالعه اخیر اعلام کردند افرادی که به سویه امیکرون کروناویروس مبتلا می شوند نسبت به افرادی که به سویه دلتای این ویروس مبتلا می شوند، کمتر احتمال دارد که درگیر نوع شدید این بیماری شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید