وزیر کار وعده داد

حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در سخنرانی ویدئوکنفرانسی آیین اختتامیه طرح کارآفرینی تاک در ارومیه افزود: این امر می تواند بخشی از نیاز اشتغال سال آینده کشور را به ویژه در بین خانواده های نیازمند و دهک پایین کشور تامین کند.

وزیر کار وعده داد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال آینده نیم میلیون شغل برای پنج دهک پایین درآمدی کشور ایجاد می شود که این امر با تولیت کمیته امداد و همراهی کارآفرینان میسر خواهد شد.

حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در سخنرانی ویدئوکنفرانسی آیین اختتامیه طرح کارآفرینی تاک در ارومیه افزود: این  امر می تواند بخشی از نیاز اشتغال سال آینده کشور را به ویژه در بین خانواده های نیازمند و دهک پایین کشور تامین کند.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه به اشتغال است که برای موفقیت در این حوزه، ۲ گروه شامل ادارات، وزارتخانه ها و نهادها و همچنین فعالان عرصه اقتصاد، تولید، کارآفرینان و نوآوران بسیار موثر هستند و این گروه ها تحت سیاست حاکمیتی مناسب و حمایت های دولت می توانند زمینه ارتقای شاخصه های اشتغال کشور را فراهم کنند.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم به ریاست رییس جمهوری بیان کرد: در این جلسات، ۳۴ مصوبه برای ارتقای شاخص های اشتغال به تصویب رسید که بسیار اثرگذار خواهند بود.

عبدالملکی یکی از بخش هایی که برای آن مصوبه وجود داشت، حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و ادامه داد: در این حوزه، از مجوزمحور بودن به اعلان محور بودن رسیده ایم و در اغلب مشاغل به جز مشاغل مرتبط با مواد غذایی، مجوزها را به حداقل رسانده ایم.

وی اظهار کرد: در این راستا، طی ۱۰ روز کاری آینده دستگاه های دخیل باید ۲ لیست شامل مشاغل ممنوعه و مشاغل نیازمند تاییدیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند و هر شغلی خارج از این موارد، بدون مجوز و فقط با ثبت در سامانه می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی گفت: البته مشاغلی هم که نیاز به مجوز داشته باشند، در سامانه باید توسط نهاد عامل، طی سه روز مجوز آن صادر شود وگرنه خود سامانه مجوز را برای متقاضی صادر خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب طرحی برای راه اندازی میدان کارآفرینی با همراهی وزارت کشور در شهرهای مختلف افزود: در این میدان، در مقاطعی از سال محلی به صورت موقت برای فروش محصولات دایر خواهد شد و بازارهای موقتی برای فروش محصولات مشاغل خانگی فراهم خواهد کرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلات بانکی به صورت موفق در خدمت ایجاد اشتغال نشده است، اضافه کرد: نشانه این امر این است که سال گذشته تنها ۵۴۰ تا ۵۶۰ هزار شغل ایجاد شده در حالی که با توجه به تسهیلات اعطایی، این رقم باید بسیار بیشتر بود.

وی بیان کرد:طبق مصوبه جدید دولت، افرادی که برای حوزه اشتغال تسهیلات دریافت می کنند باید تعداد مشخصی را استخدام کرده و بیمه کنند و این امر با بررسی وضعیت بیمه آن واحد کاری بررسی خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این برنامه ریزی ها امیدواریم که بتوانیم ظرفیت ایجاد فرصت های شغلی را بسیار بهبود ببخشیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید