اخبار فوری|فوری: خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی

متقاضیان مسکن ملی بشتابید | فرصت مجدد ثبت نام | آورده افزایشی شد؟

به گفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ثبت نام مجدد متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز شده و با توجه به تامین اراضی در این بخش دوره جدیدی از ثبت نام‌ها در شهرهایی که ظرفیت سازی ایجاد شده آغاز می‌شود.

متقاضیان مسکن ملی بشتابید | فرصت مجدد ثبت نام | آورده افزایشی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مسکن ملی یکی از طرح های دولتی است. مسکن ملی در پی مسکن مهر شکل گرفت. قیمت مسکن ملی چندان مناسب نیست.مسکن ملی از متقاضیان زیادی برخوردار است. مسکن ملی قرار است از سال آینده به متقاضیان واگذار شود.

مسکن  ملی

ثبت نام مجدد متقاضیان مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهرهای جدید استان تهران ظرفیت سازی جدید برای ثبت نام نهضت ملی مسکن ایجاد شده است.

خلیل محبت خواه افزود:  ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور ایجاد شده و در استان تهران و شهرهای جدید تهران هم ظرفیت جدید ایجاد شده و  ثبت نام برای شهرهایی از جمله پرند، هشتگرد و ایوانکی هم ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پالایش متقاضیان در استان تهران به اتمام رسیده و ارسال پیامک به متقاضیان از ابتدای هفته آغاز شده و متقاضیان باید ظرف مدت ۲ هفته آورده اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان است، واریز کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند حذف نشده، اما به انتهای فهرست برای تکمیل واحدها منتقل می‌شوند.

به گفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ثبت نام مجدد متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز شده و با توجه به تامین اراضی در این بخش دوره جدیدی از ثبت نام‌ها در شهرهایی که ظرفیت سازی ایجاد شده آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازپرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن دو سال بعد از واگذاری واحد مسکونی آغاز می‌شود.

رستم قاسمی افزود: در پرداخت تسهیلات بانک‌ها نگران نیستم، الآن هم بانک‌ها موظف شدند ۲۰ درصد مجموع تسهیلات را در اختیار مسکن قرار دهند البته این ۲۰ درصد تسهیلات هم در صنایع پشتیبانی مسکن استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: سود تسهیلاتی که شورای پول و اعتبار برای بانک‌ها در نهضت ملی مسکن مشخص کرده است ۱۸ درصد و اقساط این تسهیلات ۲۰ ساله است که اقساط آن به صورت پلکانی خواهد بود، فردی که امروز ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند طی ۲۰ سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کند که پرداخت آن به صورت پلکانی خواهد بود.

قاسمی درباره تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد سهم تسهیلات بانک‌ها در اختیار مسکن قرار گیرد.

وی گفت: در قانون، جریمه سنگینی برای بانک‌هایی که همکاری نکنند در نظر گرفته شده است.

بازپرداخت اقساط وام نهضت ملی ۲ سال پس از تحویل مسکن آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی افزود: در شورای پول و اعتبار توافق کردیم که برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون، شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و همچنین برای روستا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای هر واحد تسهیلات در نظر گرفته شود.

قاسمی ادامه داد: بانک مرکزی این طرح را به همه بانک‌ها ابلاغ کرد و سهم هر بانک مشخص شده است و بانک‌ها متعهد به پرداخت تسهیلات هستند گرچه به غیر از بانک مسکن که عملیات اجرایی را فعال کرده است هنوز بسیاری از بانک‌ها عملیات اجرایی را شروع نکردند، اما به بقیه بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم فردی که در تهران زندگی می‌کند اگر ۱۵۰ میلیون تومان آورده خودش باشد حتماً صاحب خانه خواهد شد، چون زمین رایگان است، تمهیدات خوبی با وزارت صمت داشتیم که مصالح به گونه‌ای خریداری شود که تورم کمتر در آن تأثیر داشته باشد، پروانه کار با قیمت ارزان در اختیار قرار می‌گیرد، سهم هزینه نظام مهندسی کمتر است و همچنین مالیات بسیار کمتری پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید