اخبار فوری|فوری: راز انفجار شهاب سنگ لو رفت

فوری: راز انفجار شهاب سنگ لو رفت

ساکنان شهر پیتسبورگ آمریکا واقع در ایالت پنسیلوانیا، سال جدید میلادی را با صدای انفجار یک شهاب سنگ در آسمان این شهر که برابر با انفجار ۳۰ تن تی‌ان‌تی بود، آغاز کردند.

فوری: راز انفجار شهاب سنگ لو رفت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ساکنان شهر پیتسبورگ آمریکا واقع در ایالت پنسیلوانیا، سال جدید میلادی را با صدای انفجار یک شهاب سنگ در آسمان این شهر که برابر با انفجار ۳۰ تن تی‌ان‌تی بود، آغاز کردند.

به نقل از دیلی میل، ساکنان شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، سال جدید میلادی را با صدای یک انفجار مهیب آغاز کردند که حاصل از متلاشی شدن یک شهاب سنگ در آسمان این شهر در ساعت ۱۱:۲۰ صبح بود.

ناسا روز گذشته فاش کرد که انفجاری که روز شنبه از طرف اهالی شهر پیتسبورگ در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، حاصل از یک شهاب سنگ و معادل با انفجار ۳۰ تن TNT بوده است.

ناسا همچنین تخمین می‌زند که این شهاب سنگ با سرعت بیش از ۷۲ هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت در جو بوده و احتمالاً قطر آن حدود یک متر بوده است.

بسیاری از ساکنان شهر پیتسبورگ تجربه خود را از این رویداد در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. برخی از شهروندان همراه با این انفجار شدید، احساس کردند که خانه‌هایشان می‌لرزد.

سرویس ملی هواشناسی شهر پیتسبورگ متوجه نوری شد که توسط ماهواره زمین‌ثابت نقشه‌بردار رعد و برق ثبت شده بود. به نظر نمی‌رسید این نور به فعالیت رعد و برقی در این منطقه مرتبط باشد، بنابراین سرویس ملی هواشناسی پیتسبورگ گفت: یک توضیح احتمالی این است که یک شهاب سنگ در سطحی بالاتر از زمین منفجر شده است.

با این حال تماس‌های فراوان با مرکز فوریت‌های پلیس در روز سال نو باعث شد مقامات به این رویداد واکنش نشان دهند و به شهروندان اطمینان دهند که هیچ گونه فعالیت لرزه‌ای یا نشانه‌هایی از انفجار در سطح شهر شناسایی نشده است.

ناسا اعلام کرد که اگر آن روز هوا ابری نبود، این گلوله آتشین به راحتی در روشنایی روز در آسمان قابل مشاهده بود و همچنین خاطرنشان کرد که داده‌ها نشان می‌دهد که اندازه آن حدود ۱۰۰ برابر ماه کامل بوده است.

"کریس لئوناردی" هواشناس سرویس هواشناسی پیتسبورگ به نیویورک تایمز گفت که معتقد است که این شهاب سنگ منفجر یا بخار شده است.

پس از اینکه ناسا و سرویس هواشناسی فاش کردند که این صدای مهیب ناشی از یک شهاب سنگ بوده است، بسیاری از ساکنان شهر پیتسبورگ در رسانه‌های اجتماعی نظرات خود را در مورد این رویداد به اشتراک گذاشتند.

دیدگاه خود را ارسال کنید