اخبار اقتصادی|اخذ مالیات خانه های خالی استارت خورد

اخذ مالیات خانه های خالی استارت خورد

پیامک ارسال شده برای فراخوان مالکان خانه‌های خالی از سرشماره V.MASKAN جعلی نیست.

اخذ مالیات خانه های خالی استارت خورد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در روزهای اخیر پیامکی با مضمون فراخوان مالکان خانه‌های خالی برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه ملی املاک و اسکان ارسال شده است که درست یا جعلی بودن این پیام‌ها در حاله‌ای از ابهام به سر می‌برد!

اخیرا برخی از ثبت‌نام‌کنندگان طرح خانه‌سازی دولتی-نهضت ملی مسکن برای ساخت یک میلیون واحد در سال- پیامکی دریافت کردند. مضمون این پیامک مربوط به تعیین زمان و مکان مراجعه برای این متقاضیان برای تکمیل فرآیند ثبت نام است. اما متن این پیامک به گونه‌‌ای تنظیم شده است که بسیاری از دریافت‌کنندگان این پیامک با دو ابهام مهم در رابطه با آن مواجه شده‌‌اند.

از آنجا که اطلاع‌رسانی‌‌های قبلی از بابت ارسال پیامک مربوط به مرحله دوم ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن به میزان کافی انجام نشده است، شایعاتی مبنی بر جعلی بودن این پیامک در روزهای اخیر مطرح شد و بسیاری از متقاضیان با این ابهام مواجه شدند که آیا این پیامک از سوی وزارت راه‌‌ و شهرسازی ارسال شده است یا متنی جعلی و غیرواقعی است.

از سوی دیگر، محتوای این پیامک تنها شامل زمان و مکان مراجعه دریافت‌کننده برای تکمیل فرآیند ثبت نام بود و در این پیامک مدارک مورد نیاز برای مراجعه متقاضیان به محل تعیین شده برای تکمیل فرآیند ثبت نام مشخص نشده است.

بسیاری از متقاضیانی که در روزهای اخیر پیامک فراخوان مالکان خانه‌های خالی برای آنها ارسال شده است هم‌اکنون یک ابهام مهم از بابت مدارک مورد نیاز برای تکمیل ثبت نام در روز تعیین شده دارند. تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی متولی مسکن درباره مدارک مورد نیاز برای تکمیل مرحله دوم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن منتشر نشده است. در واقع مشخص نیست آیا متقاضیان نیازی به ارائه مدارک در مرحله دوم ثبت نام و در زمان مراجعه حضوری دارند یا خیر؟

پیامک ارسال شده جعلی نیست

اما روز گذشته، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی در اطلاعیه‌‌ای با تایید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN، بر تعیین وضعیت خانه‌‌ خالی تا روز اعلام شده تاکید کرد.

 معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌‌ای ضمن تایید پیامک ارسال شده برای فراخوان مالکان خانه‌های خالی از سرشماره V.MASKAN بر تکمیل اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان در تاریخ ۲۰ و ۲۳ دی‌ماه تاکید کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که عدم وجود ساکن در آنها تایید شده است در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد.

جهت تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان خانه‌های خالی این املاک ارسال شد که متن این پیامک به این شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفا تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ یا ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این‌صورت مطابق قانون مالیات‌‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»

معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرده است: در همین راستا مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد. در پایان آمده است: مضمون پیامک ارسال شده با سرشماره V.MASKAN کاملا مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است و شایعات مرتبط با جعلی بودن این پیامک با این سرشماره صحت ندارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید